startstop

Citroën na Slovensku: 8 zaujímavých čísiel, spojených s jeho 8-ročným rekordom

Citroën

Vyzerá to tak, že osmička je šťastným číslom tejto francúzskej značky

Francúzskej značke Citroën sa u nás v uplynulom roku naozaj darilo. Dosiahla najlepšie predaje za posledných osem rokov a zaradila sa medzi osem najpredávanejších značiek

 

  1. Registrované predaje značky Citroën dosiahli 8 ročný rekord – za rok 2019 pokorili hranicu 5%, čo značí 5 457 registrovaných nových osobných a úžitkových vozidiel

 

  1. V celkovom poradí na Slovensku sa Citroën medziročne posunul o jednu priečku vyššie a zaradil sa medzi osem napredávanejších automobilových značiek (kategórie M1+N1)

 

  1. Značka rástla v predaji trojnásobne rýchlejšie ako celoslovenský trh – jej nárast bol až 9% oproti roku 2018, trh vzrástol o  2,7%

 

  1. Celkovo je Citroën u nás za minulý rok piatou najrýchlejšie rastúcou značkou

 

  1. Nárast záujmu zákazníkov sa výrazne prejavil pri kúpe osobných áut (+10%), pomohlo uvedenie nového SUV C5 Aircross, bestsellerom bol C3

 

  1. Citroën C3 sa stal s počtom 1503 kusov tretím najpredávanejším modelom na Slovensku v kategórii hatchbackov segmentu B

 

  1. Z troch najpredávanejších Citroënov možno dva zaradiť k úžitkovým. Popri Citroëne C3 (1503 predaných kusov) sa darilo najmä Jumperu (2.miesto, 853 kusov) a Berlingu (3. priečka, 745 kusov v kategórii osobných áut). Berlingo je model, ponúkaný ako v osobnej, tak aj v úžitkovej verzii

 

  1. Napriek celoslovenskému poklesu predaja ľahkých úžitkových vozidiel do 3,5tony sa Citroënu podarilo medziročne narásť o4%. Vďačí za to najmä modelu Jumpy Furgon

 

Exit mobile version