BMW radu 5 vstupuje do ringu so svojím faceliftom, ktorý prináša svieži dizajn exteriéru, interiéru ale aj nové technológie.

Facelift BMW radu 5 sa môže pochváliť výrazne vylepšenou vizuálnou identitou s jasne štruktúrovanými povrchmi. Celkovú dynamickú eleganciu vozidla podtrhujú najmä nové svetlomety, ktoré už od štandardnej výbavy budú s LED technológiou. Plne adaptívne LED svetlomety však stále zostanú ako možnosť príplatkovej výbavy. Novinkou svetelnej techniky rady 5 budú laserové svetlomety, ktoré budú za nemalý príplatok možné kombinovať do každej motorovej varianty.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

LED denný podpis má nový dizajn v tvare dvojitých L, alebo presnejšie v tvare hokejky. Nová mriežka chladiča je o niečo väčšia a širšia, čo pridáva na svalnatosti prednej časti auta. Zadné svetlomety faceliftovaného modelu majú trojrozmerný vzhľad a vylepšenú vnútornú grafiku. Ďalším vizuálnym detailom sú lichobežníkové koncovky výfuku, ktoré sú teraz štandardom pre všetky výkonové verzie.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Aj keď to na prvý pohľad nevyzerá, aj v interiéri sa čosi zmenilo. 12,3 palcovému plne digitálnemu prístrojovému panelu sekunduje 10,25 palcový dotykový displej infotainmentu, ktorý sa stáva štandardom. Ak si priplatíte za BMW Live Cockpit, zväčší sa aj displej infotainmentu na 12,3 palca. Štandardom je tiež po novom prítomnosť Apple CarPlay a Android Auto. Premiéru si vo facelifte rady 5 odbíja BMW Maps, čo je nová cloud navigácia s mimoriadne rýchlim a precíznym prepočítavaním trasy a času príchodu.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Technológie pod kapotou

Samozrejmosťou je aj aktuálnosť informácií o prekážkach na ceste a iných zdržaniach.
Facelift rady 5 prešiel masívnou elektrifikáciou. Všetky motorizácie, okrem tých s V8 sa po novom môžu píšiť mild-hybridnou technológiou. 48 voltový štartér-generátor s výkonom 8 kW (11koní) pomáha nielen k lepšej hospodárnosti, ale aj lepšiemu pružnému zrýchleniu.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Doposiaľ ponúkané 530e prešlo drobnými úpravami, vďaka čomu stúpol dojazd na elektriku na 62-67 kilometrov. Základom je benzínový dvojliter, ktorému sekunduje 80 kW (109 koňový) elektromotor. Celkový výkon sústavy sa zastavil na 185 kW (252 koní), ale funkcia XtraBoost pridáva sústave ďalších 30 kW (41 koní). Bude k dispozícií aj so zadným pohonom, ale aj s pohonom xDrive a na jeseň ho môžeme nájsť aj v karosárskej verzií Touring.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

V rovnakom čase sa objaví aj nový plug-in hybrid 545e, ktorý kombinuje trojlitrový šesťvalec o výkone 210 kW (286 koní) a elektromotor o výkone 80 kW (109 koní). Krútiaci moment sústavy má dosahovať až 600 Nm. Papierový dojazd tejto verzie dosahuje 57 kilometrov.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Novinka vstúpi na trh v priebehu začínajúceho leta. Facelift nezískala len verzia sedan a kombi s označením Touring, ale aj BMW 6 GT, ktorý stojí na základoch rady 5.

TEST BMW M135i, z predchodcom nemá nič spoločné…

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!