Vo februári zdvihol Land Rover plachty z novej vlajkovej lode Range Rover Velar SVAutobiography Dynamic Edition. Manhart si ale povedal, že 550 koní nie je žiadny limit.

Limitovaná edícia Range Roveru Velar, vyvinutá spoločnosťou Land Rover Special Vehicle Operations, poháňa preplňovaná V8 s objemom 5,0-litra a dokáže vyprodukovať až 550 konských síl. Aj vďaka športovým útrobám dokáže luxusné SUV vypáliť z 0 – 100 km/hod behom 4,3 sekundy. Aj vďaka maximálke 290 km/hod sa stal najvýkonnejším Velarom, teda aspoň do momentu, kým na ňom Manhart neuskutočnil svoju mágiu.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Manhart práve predstavil svoj nový vlastný Range Rover model nazvaný Velar SV 600. Ako napovedá názov, spoločnosti Manhart sa podarilo z motora vyťažiť viac ako 600 konských síl z preplňovaného motora VL s rovnakým objemom (5,0-litra). Šialenejšie však je, že krútiaci moment sa teraz pohybuje na hranici 750 Nm. Za nárast výkonných čísiel môže prenastavenie riadiacej jednotky motora.

Znie oveľa agresívnejšie ako štandardné SUV a to vďaka športovému výfukovému systému s 200 bunkovými katalyzátormi a nastaviteľným ovládaním ventilov. Čierne výfukové koncovky tiež poskytujú autu zlovestnejší vzhľad ako tie klasické chrómové. Manhart síce nepovedal, ako tieto vylepšenia ovplyvňujú výkon, ale mal by byť pri štarte z 0-100 km/hod rýchlejší ako skladová verzia.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Interiér je ponechaný s továrenskej verzie, ale Manhart ho môže na požiadanie prispôsobiť podľa zákazníkových predstáv. Keďže ide o Range Rover zameraný na šoféra, v interiéri nesmie chýbať športový volant s hliníkovými pádlami radenia. Kam až oko dovidí – všade samá Windsor koža, ktorá zdôrazňuje zameranie na luxus. Na prístrojovej doske už tlačidlá nehľadajte, teraz sa všetko ovláda cez 12,3-palcovú interaktívnu obrazovku.

Range Rover Velar Manhart

Pre dosiahnutie maximálnej optimalizácie pohonného ústrojensta strávili inžinieri vo fabrike 63900 hodín dolaďovaním a testovaním pohonu, prevodovky, riadenia a vzduchového podvozku. A tak niet divu, že takéto mechanické vylepšenia si úpravca odpustil, pretože Jaguar Land Rover už vybavil vlajkovú loď špičkovými komponentmi. V súčasnosti nie je jasné, koľko si Manhart za Velar SV 600 vypýta, ale keďže v neupravenej verzii začína na hranici 98 000 €, nebude to lacný špás.

Zdroj: Manhart Performance

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!