startstop

BMW naznačuje ako by mohol vyzerať prototyp i5. Pôjde o výraznejšieho konkurenta pre Teslu?

Na prvý pohľad tento elegantný elektrický sedan zaujme svojou dravou prednou maskou ale aj krivkami. Divízia BMW i hovorí aj o tom, že tento model bude schopný akcelerácie pod štyri sekundy. Zatiaľ je však dvojčlenné portfólio v zložení i3 a i8 nezmenené. Dočkáme sa nového prírastku?

Už je to vyše šiestich rokov odkedy bola spustená divízia BMW i. Príchod tretieho modelu je však stále terčom otázok a špekulácií. Veľa krát sa hovorilo o novom prírastku v podobe modelu i5. Minulý rok sa dokonca objavili aj materiály ako by nový člen „rodiny i“ mal vyzerať. Hodnovernosť? Otázna. BMW však na frankfurtských doskách ukazuje, od čoho by sa mal dizajn elektrických vozidiel odrážať.

Koncept i Vision Dynamics je akýmsi znamením pred výrobou sériovej i5. Každý očakával liftback s mohutnými tvarmi, no nakoniec sme dostali elegantnú limuzínu. Agresívna predná maska v sebe ukrýva segmenty ultratenkých LED častíc. Obrys ľadviniek je prepojený a výrazným štýlom natiahnutý zhora nadol. Na tento prvok si evidentne budeme musieť zvykať, nakoľko podobne riešená je aj maska nadchádzajúcej X7.

Okrem iného zaujme aj originálne tvarovaným B-stĺpikom, oknami, ktoré sú zrezané ale aj zapustenými kľučkami dverí. Disky sú takmer jednoliate s geometrickou výplňou. Zadné zahnuté svetlá sú skonštruované z diód a dopĺňajú ich modré obrysy nárazníku. Tie akoby nahrádzali chýbajúce výfukové koncovky.

Čo sa týka interiéru a technických detailov- nevieme takmer nič. BMW akurát spomenulo, že má mať zrýchlenie pod štyrmi sekundami a maximálka dosiahne hranicu 200 km/h. Na takéto údaje bude potrebná aj dostatočná sila. Technici z Mníchova hovoria, že dojazd na jedno nabitie by mal byť až 600 kilometrov. Rôzne zdroje hovoria o štvorici akumulátorov s kapacitou 60 až 120 kWh. Taktiež spomínajú výkon cez 331 kW / 450 koní, či autonómne schopnosti riadenia. V kuloároch sa šepoce o tom, že BMW i5 sa začne sériovo vyrábať v roku 2021.

 

Foto: bmwblog.com

Exit mobile version