Bavorská automobilka omladila ostrý športový sedan M5 a M5 Competition. Zmeny sú hlavne vizuálne.


Rovnako ako pri facelifte klasických modelov rady 5 si aj ostré verzie tohto manažérskeho sedanu vzali do vienka elegantnejší dizajn, ktorý podtrhujú nové zmenené LED svetlomety a o niečo širšie ľadvinky. Predný nárazník má výraznejšie kontúry, väčšie otvory pre chladenie a spolu s 6 uholníkovým vstupom vzduchu na spodnej hrane nárazníka dáva najavo, že toto nie je obyčajná päťka. Vzadu dostal športový sedan širší difúzor a upravené koncovky výfukov. M5 Competition má navyše čierne doplnky, ktoré pridávajú modelu ešte viac športovosti.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

A teraz trošku čísel. Model BMW M5 disponuje výkonom 441 kW (600 koní) pri 6 000 otáčkach, pričom v prípade modelu BMW M5 Competition je to až 460 kW (625 koní) pri 6 000 otáčkach. Obe vozidlá dosahujú krútiaci moment 750 Nm, dostupný už od 1 800 až po 5 600 otáčok. BMW M5 šprintuje z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy, čím sa dostáva do teritória superšportových vozidiel. Na dosiahnutie rýchlosti 200 km/h potrebuje 11,1 sekundy. BMW M5 Competition zvláda obe úlohy o zlomok rýchlejšie, na rýchlosti 100 km/h je za 3,3 sekundy, na 200 km/h za 10,8 sekundy. Štandardne je k týmto dva-krát preplňovaným V8 motorom dodávaná 8 stupňová automatická prevodovka M Steptronic.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

V interiéri sa veľa zásadných zmien neudialo. Moderná doba si žiada veľké displeje, a tak sa modely môžu pochváliť väčším, 12,3 palcovým displejom infotainmentu a väčším, plne digitálnym prístrojovým panelom. Najdôležitejšie detaily v interiéri sú červené tlačidlá M1 a M2 na volante, ktoré menia charakteristiku auta na želanie. Novinkou je aj tlačidlo M Mode na stredovom tuneli, ktorý umožňuje rýchle nastavenia podvozka a motora. Stlačením tohto tlačidla vo verzií Competition a následnom potvrdení výzvy na displeji sa aktivuje dodatočný režim TRACK. Je špeciálne navrhnutý na použitie na uzavretých okruhoch a deaktivuje všetky komfortné a bezpečnostné funkcie asistenčných systémov vodiča.

Ceny v Nemecku začínajú na 121 000€ za „klasickú“ M5 a za 130 000€ je možné zakúpiť verziu M5 Competition.

BMW radu 5 ukazuje facelift s masívnou elektrifikáciou

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!