Unikátny airbag má za cieľ lepšie ochrániť spolujazdca v prípade nehody. Ako prvý ju využije sedan Acura TLX, primárne určený pre americký trh.

Bezpečnosť automobilov v posledných rokoch primárne zvyšujú hlavne rôzne elektronické asistenty, snažiace sa zabrániť nehode. Stále ale existujú aj ďalšie možnosti, ako zapracovať aj na tzv. pasívnej bezpečnosti v prípade nehody. Ako lepšie ochrániť posádku ukazuje Honda prostredníctvom svojej prémiovej značky Acura. Jej novinka v podobe sadanu TLX totižto na trh dorazí s unikátnym airbagom spolujazdca.

Kým klasické airbagy spolujazdca obvykle využívajú jednu veľkú nafukovaciu komoru, nový airbag od Hondy využíva hneď tri vaky, doplnenú o špeciálnu plachtu. Riešenie vo výsledku pripomína baseballovú rukavicu, ktorá zachytí telo spolujazdca v prípade nárazu. V prípade havárie totižto tento airbag pomocou špeciálnej plachty spomalí pohyb hlavy cestujúceho a zároveň ju nasmeruje medzi dva bočné nafukovacie komory a k tretej, čelnej komore. Toto riešenie tak lepšie zvláda bočné nárazové sily. Navrhnuté je tak, aby sa telo v prípade zrážky vplyvom pôsobiacich síl neotočilo. U terajších klasických airbagov spolujazdca kvôli využitiu jediného vaku hrozí, že telo pasažiera z airbagu vykĺzne, čo zvyšuje riziko vážnejšieho poranenia.

Konštruktéri japonskej automobilky pri návrhu vychádzali zo štúdie poranenia mozgu amerického ministerstva dopravy. Acura LTX pritom použije hneď osem airbagov. Klasické čelné a bočné doplní taktiež strešné so senzorom prevracajúceho vozidla a kolenný, to nie len pre šoféra, ale aj pre spolujazdca. Tieto vaky sú zase navrhnuté tak, aby lepšie zachytili pohyb tela dopredu, keď spolupracujú s čelnými airbagmi a bezpečnostnými pásmi. Umiestnené sú pod panelom v dolnej časti palubnej dosky, ktorá je tvarovaná pre zväčšenie priestoru pre nohy a ľahšie nastupovanie aj vystupovanie z vozidla. Acura pritom patri medzi priekopníkov airbagov, už od roku 1994 majú všetky jej modely čelné airbagy.

Do predaja druhá generácia generácie Acura TLX vstúpi na jeseň tohto roka. Jedná sa o veľký sedan pre severoamerický trh, ktorý sa dĺžkou 4 943 mm dorovnáva európskej vyššej strednej triede. O jeho pohon sa stará dvojlitrový štvorvalec alebo trojlitrový šesťvalec.

Nová Honda Jazz prináša desať airbagov v základnej výbave, stojí menej ako Octavia!

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!