Modernizácia Volkwagenu Tiguan prináša plug-in hybrid, ostrú verziu R a nový dizajn, ide tak o ďalší model s novým dizajnovým jazykom značky.

Po Volkswagene Passat a Arteon prišiel tento rok čas aj na predstavenie omladeného Tiguana. Pre nemeckú automobilku ide o dôležitý model, ktorý v uplynulých rokoch v predajoch predbehol aj obľúbeného Golfa. Ako sme si už zvykli, facelift sa pri koncerne Volkswagen netýka iba pozmenených dizajnových prvkov, ale aj nových verzií.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Tiguan sa v procese omladenia až tak priveľmi nezmenil. Je tu nová tvár s maskou chladiča, nárazníkmi a svetlometmi, ktoré ho jasne radia do aktuálnej modelovej palety Volkswagenu. Keď už sme teda aj pri svetlách, tie sú samozrejme vybavené maticovou LED technológiou IQ.Light, na ktorú je Volkswagen právom hrdý. Okrem toho je tu aj nová grafika zadných svetlometov a prepracovaný vzhľad diskov kolies.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Najväčšou novinkou je športová verzia R a zelená eHybrid. Najvýkonnejší Tiguan tak poháňa preplňovaný benzínový dvojliter TSI s výkonom 235 kW (320 koní) a pohonom všetkých kolies 4Motion. Plug-in hybridná verzia má systémový výkon 180 kW (245 koní) s elektrickým dojazdom približne 50 kilometrov. Hovoríme o prepojení benzínového motora 1.4 TSI s elektrickou jednotkou. Energiu čerpá z 13 kWh batérie, podobne, ako Passat GTE. Obe novinky v ponuke sa na trhu objavia začiatkom budúceho roka.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

V interiéri sa zmeny dotkli volantu, ktorý je po novom kapacitný, teda vie kedy sa ho vodič dotýka. Pozmenená je tiež hlava radiacej páky a najmä stred prístrojovej dosky. Objavuje sa na ňom najnovšia verzia infotainmentu MIB3 s 8- až 10,25-palcovou obrazovkou. Minulosťou sú už analógové budíky, od základu je v Tiguane digitálny kokpit s rôznymi možnosťami zobrazovania informácií. Podobne, ako pri modernizovanom Seate Ateca, aj tu ostáva samostatný panel na ovládanie klimatizácie, hoci prišiel o otočné tlačidlá a ovláda sa dotykovo. Podobne vyzerajú aj plochy tlačidiel na volante s nastavovaním adaptívneho tempomatu aj aktívneho udržiavania auta v jazdnom pruhu. Hybridné a naftové verzie budú môcť ťahať prípojné vozidlo s hmotnosťou do 2,5 tony.

Nový Tiguan je za rohom. VW zverejnil jeho prvú skicu

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!