startstop

VW má zvolávaciu akciu na motor 1,0 TSI, týka sa aj SEATu a Škody

Nemecký koncern Volkswagen v týchto dňoch začína veľkú zvolávaciu akciu. Tá sa týka viacerých modelov, ktoré majú pod kapotou namontovaný motor 1,0 TSI s priamym vstrekovaním paliva. Zvolávacia akcia je nielen pre modely VW, ale taktiež sa týka aj španielskeho SEATu a českej Škody.

Konkrétne ide o 9 192 vozidiel s motorom TSI, ktoré zišli z výrobných liniek medzi rokmi 2018 až 2020. Problémom, ktorý spôsobil zvolávaciu akciu, sú chybné vstrekovacie ventily paliva. Tie majú príliš vysokú mieru netesnosti. Tým pádom sa do spalovacej komory môže dostať väčšie množstvo paliva, čo v konečnom dôsledku spôsobuje problémy s emisiami. Takýto motor nespĺňa zákonne dané miery znečisťujúcich látok a tým pádom sa môže stať, že neprejde v budúcnosti emisnou kontrolou.

Chybný diel motora bude v servise po zdokumentovaní vymenený bezplatne. Celková doba servisného zákroku sa pohybuje približne na úrovni 3 hodín. Ak vás zaujíma či sa zvolávacia akcia týka aj vášho auta, neváhajte zavolať do svojho autorizovaného servisu. Tam by vám mali presne povedať či máte chybný diel pod kapotou a prípadne si môžete rovno naplánovať aj návštevu servisného centra. Treba ale podotknúť, že celkovej funkcionalite vozu tento problém žiadnym spôsobom nevadí. Taktiež nie je ohrozená bezpečnosť posádky.

Kódové označenia motorov 1,0 TSI, ktorých sa akcia týka sú pre VW – 24FO, pre SEAT – 24FP a pre Škodu to je 24FQ. Dotknuté modely od Volkswagenu sú Up!, Polo, Golf, Golf Sportsvan, Caddy, Touran, Sharan, T-Cross a T-Roc. Z portfólia SEAT je to Arona, Ateca, Ibiza, Leon a Toledo. Napokon od Škody sa zvolávacia akcia týka modelov Fabia, Scala, Kamiq, Karoq, Octavia a Rapid.

Viac informácií o zvolávacích akciách nielen pre modely koncernu VW môžete objaviť na špecializovanom českom webe svolavačky.cz. Treba ale podotknúť, že zvolávacie akcie sa môžu týkať akéhokoľvek auta. Okrem koncernu VW má zvolávacie akcie v súčasnej dobe aj Mercedes, ktorého dotknutými modelmi sú GLE, GLS či dokonca aj EQC.

Test Škoda Scala 1,0 TSI, príjemne prekvapila aj s menším objemom!

Zdroj: svolavačky.cz

Exit mobile version