startstop

Najvýkonnejší sériový Peugeot všetkých čias? Po GTI prichádza 508 PSE

Peugeot ohlásil príchod športovej verzie modelu 508 PSE už minulý rok v Ženeve, Francúzi však až teraz predstavili sériovú verziu. Takýto Peugeot ešte svet nevidel.

Peugeot je jednou z najstarších značiek v automobilovom priemysle. Aj keď to začalo mlynčekmi na kávu a bicyklami, francúzska značka sa dostala do sveta a jej meno sa zapečatilo s víťazstvami na rôznych pretekoch, ako napríklad LeMans, Paríž-Dakar, Pike’s Peak alebo majstrovstvá sveta v rally. A pozrite sa na ich výtvor dnes.

508 PSE, ako naznačuje jeho oficiálny názov, je poháňaný benzínovým 1,6-litrovým motorom a dvoma elektromotormi. Celkový výkon systému sa zastavil na hodnote 265 kilowattov. Keďže ide o plug-in hybrid, s týmto francúzskym športovcom je možné najazdiť až 42 kilometrov výlučne na elektrinu.

508 PSE je k dispozícii ako sedan alebo ako kombi, v oboch prípadoch ide o najsilnejší sériový automobil značky v histórii. S výkonom systému 265 kilowattov trvá vyštartovať z 0 na 100 kilometrov za hodinu 5,2 sekundy a dosiahne elektronicky obmedzenú maximálnu rýchlosť 250 kilometrov za hodinu.

Elektrifikácia priniesla pohon všetkých kolies

K 1,6-litrovému agregátu pribehli na pomoc dva elektromotory, pričom 508 PSE má pohon všetkých kolies a krútiaci moment sa na kolesá prenáša prostredníctvom osemstupňovej automatickej prevodovky. Keďže ide o plug-in hybrid, dokáže prejsť až 42 elektrických kilometrov a batéria s kapacitou 11,5 kilowatthodín sa nabije na domácej zásuvke za sedem hodín alebo za menej ako dve hodiny pomocou verejnej nabíjačky. Pokiaľ ide o športovú verziu, model 508 PSE je vybavený špeciálnymi prednými blatníkmi, zadným difúzorom, 20-palcovými kolesami a pneumatikami Michelin pilot Sport 4S.

Model 508 PSE má novú prednú masku s LED pásikom pre denné svietenie, ktorý prechádza svetlometom na predný nárazník, aby vytvorili klasický tesák. Farba Kryptonite (špeciálna šedá) bola ponúkaná výhradne v sortimente PSE.

Rovnako ako exteriér, aj interiér používa ako základ konvenčnú 508, takže získate rovnaké nastavenie i-Cockpitu s malým volantom a vyvýšenými budíkmi. V strede nájdete rovnako veľký 10-palcový dotykový displej, pod ktorým je výber klávesových skratiek.

Kyselinovo zelené detaily exteriéru sa odzrkadlili aj vo vnútri, s podobným odtieňom na palubnej doske, ako aj so zodpovedajúcim prešívaním volantu a sedadiel. Nájdete dokonca aj časť grafiky infotainmentu s rovnakým odtieňom zelenej, to len aby všetko ladilo.

Ako východiskový bod si spoločnosť Peugeot Sport vzala štandardnú plug-in hybridnú verziu modelu 508 a zvýšila výkon bežného automobilu pomocou rôznych jedinečných dielov. S výkonom 355 koní a krútiacim momentom 520 Nm je to najsilnejší Peugeot vôbec.

Zdroj: Peugeot

Exit mobile version