startstop

Prichádza ďalšie vynovené športové Audi SQ2

Po nedávnej modernizácii veľkej SQ5 so vznetovým motorom tu máme naopak Audi SQ2, ktorá aj po modernizácii zostáva verná zážihovému motoru. Audi Q2 prešlo tento rok faceliftom, ktorý samozrejme neobišiel ani najvýkonnejšiu verziu, ktorú nám automobilka aktuálne predstavila. V čom sú zmeny?

Audi SQ2 predfaceliftom mala dvojlitrový preplňovaný benzín s 300 k, teda toľko, čo Golf R po miernych zmenách. Aktuálne najnovšia generácia Golfu R ešte nebola oficiálne predstavená, avšak určite pôjde s výkonom vyššie, obzvlášť kvôli konkurencii. Ale čo SQ2? Upravili po modernizácii aj motor?

Nuž, sklameme vás, aspoň čo sa týka výkonového spektra, žiadne zmeny nečakajte. SQ2 tak stále spolieha na dvojlitrový turbo štvorvalec s 300 k a 400 Nm. Aj tak sú to na túto kategóriu áut vynikajúce hodnoty. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h prebehne za 4,9 sekundy, teda o desatinu horšie, ako predfaceliftová verzia. Môžu za to prísnejšie regulácie emisií a sním aj odozva na plyn s potláčaním výkonovej špičky. Audi však udáva, že sa nič zlé nestalo a SQ2 má stále bleskurýchle odozvy na plyn.

Motor využíva napríklad Audi Valvelift, teda variabilný zdvih ventilov. Dokáže ním tiež premenlivo riadiť vypúšťanie zmesi do turbodúchadla podľa požiadaviek riadiacej jednotky. Integrované zberné výfukové potrubie v hlave valcov umožní rýchlejší ohrev a lepšiu reguláciu teploty výfukových plynov. Všetko pre spotrebu a emisie. S motorom je spojená 7-stupňová dvojspojková prevodovka a pohon všetkých kolies. Športové pruženie umožnilo znížiť auto o 20 mm nižšie.

Za príplatok až 19-ky

Novinka ponúka aj množstvo jazdných režimov, ako comfort, dynamic, auto, efficiency alebo individual. V základe stojí na 18-palcových diskoch, za príplatok máte aj 19-palcové. Vpredu nájdeme veľké 340 mm vetrané kotúče, vzadu sú 310 mm brzdové kotúče.

Voči predfaceliftu je zmenený predný aj zadný nárazník. Sériové LED svetlá môžu byť za príplatok vymenené za Matrix LED svetlá, zadné sú sériovo LED. Exteriér dopĺňajú kryty spätných zrkadiel v hliníkovom looku, ako to majú S a RS modely od Audi.

V interiéri je sériovo koža v kombinácii s koženkou, Nappa koža je za príplatok. Audi vo veľkom nahrádza Alkantaru látkou Dinamica, čo je možné aj v prípade SQ2. Množstvo príplatkových prvkov, ako je u nemeckej prémiovky zvykom, vedia vyhnať cenu malej SQ2 do dvojnásobku jej štartovacej ceny. Tá pritom štartuje v Nemecku na 45 700 eur. Prvé kusy sa pritom k zákazníkom dostanú na začiatku roka 2021.

Exit mobile version