startstop

Hybrid Ford Kuga prichádza na slovenský trh, koľko za ňu dáte?

Ford Kuga

Elektrifikácia v hociakej forme je dnes prakticky nevyhnutná. Aj keď sa to mnohým nemusí páčiť, automobilky tým predlžujú život bežným spaľovacím motorom. Dnes je však témou novinka od Fordu. Hybrid Ford Kuga prichádza na slovenský trh a napriek trendu neponúka nabíjanie zo zástrčky.

Poviete si, že veď trend je jasný. Čo najviac elektrifikácie a najlepšie aj s možnosťou nabíjania zo zástrčky. S plug-in hybridmi totiž prichádza do ponuky aj väčšia kapacita akumulátora a teda aj reálne väčší dojazd. To bežný hybrid s nabíjaním len od spaľováku a pri rekuperácii jednoducho nedá. Avšak Ford prichádza so zaujímavým “fígľom”, jednoducho hybridnej Kuge ponechal väčšiu nádrž.

Až 2,5-litrový motor

Nová hybridná kuga apeluje na celkový dojazd až 1 000 km, čo je v dnešnej dobe malých nádrží aj vcelku raritou. Hybrid Ford Kuga nevyužíva bežný malý motor, ale plnotučný 2,5-litrový štvorvalec pracujúci v Atkinsonovom cykle. Pomocou rekuperácie a dobíjania malej batérie s kapacitou 1,1 kWh ponúka už spomínaný dojazd takmer 1 000 km. Aká bude realita však môžeme zistiť až pri prípadnom teste v našich podmienkach.

Spolu s plug-in hybridom a novou generáciou vznetových motorov EcoBlue je tak Kuga najelektrifikovanejším Fordom súčasnosti. EcoBlue totiž využívajú mild-hybrid a tak sa tiež rátajú do rodiny elektro „zmýšľajúcich“ áut. Maximálny výkon 190 k síce vzhľadom na zdvihový objem neohúri, avšak všetko je podriadené spotrebe paliva.

Priemerná spotreba nemá podľa automobilky prekročiť 5,4 l/100 km s 54 litrovou nádržou tak teoreticky dojazd 1 000 km dosiahnete. Dokonca plug-in hybridná Kuga má menší dojazd, čo je spôsobené menšou nádržou. Tá však dokáže na elektriku prejsť až 56 km. Výhodou hybridnej Kugy je tiež množstvo systémov, ktoré prispievajú k lepšej spotrebe. Spomeniem napríklad výmenník tepla, ktorý odoberá teplo z výfukových plynov a pomáha rýchlejšie zohriať motor. Tým je rýchlejšie vyhriata kabína a tiež rýchlejšie môže byť motor vypnutý a jazdiť tak len na elektriku. A teraz to posledné. Cena u nás začína na 32 890 eur, v ponuke je aj štvorkolka s cenou štartujúcou na 35 390 eur.

Exit mobile version