Domov News Nová Dacia Sandero bude mať len trojvalce

Nová Dacia Sandero bude mať len trojvalce

O novinke z rumunskej automobilky tu už niekoľko týždňov panovali dohady. Aké motory budú nakoniec pod prednou kapotou? Nová Dacia Sandero odhalila niekoľko technických informácii a medzi nimi aj ponuku motorov. Diesel nečakajte.

Dacia Sandero bola vždy skôr mestským autom, prípadne pre ľudí na dedinách, ktorí nevyžadujú luxusné značky, techniku ani výbavu. Požadujú spoľahlivosť, odolnosť a dizajn by tiež nemusel byť ako z 90-tych rokov. To Sandero zvládalo v oboch generáciach bravúrne, dovolím si tvrdiť, že lepšie ako Logan. Nová Dacia Sandero v tom bude musieť pokračovať.

Dnes tu máme tretiu generáciu, ktorá bude oslovovať rovnakých zákazníkov a verím, že na odbyt pôjde rovnako dobre. Ponuka motorov by mala zostať pri tých spoľahlivejších a podľa dostupných informácii by to tak malo byť. Celá motorová paleta bude zatiaľ obsahovať jeden trojvalec so zdvihovým objemom 1,0 litra. Na auto tejto kategórie je to však absolútne dostatočné.

Len trojvalec

Základom bude nepreplňovaná verzia s 66 k a 95 Nm, ktorá bude spojená len s manuálnou 5-stupňovou prevodovkou. Na 100ku zrýchli za 16,7 sekundy a maximálka dosiahne 158 km/h. Na mestské auto, prípadne náhrada za dosluhujúcu Feliciu je to absolútne dostačujúce. Veď pohotovostná hmotnosť má len tesne prekročiť 1 tonu.

Druhou ponukou bude preplňovaný motor s 91 k a 160 Nm. Ten bude k dispozícii už so 6-stupňovou manuálnou alebo za príplatok CVT prevodovkou. S manuálom zrýchli na 100ku za 11,7 sekundy, s CVT za 13,4. Maximálka bude v prípade manuálu 178 a pri CVT 169 km/h. Stále sa bavíme o aute za približne 10 tisíc eur.

Poslednou ponukou bude taktiež preplňovaný trojvalec s rovnakým zdvihovým objemom, avšak spaľujúcim LPG už z výroby. S ním bude mať maximálny výkon až 101 k a 170 Nm. Tiež bude spojený so 6-stupňovým manuálom a na 100ku zrýchli za 11,6 sekundy. Bude to tiež najrýchlejšie Sandero, maximálka dosiahne 183 km/h. Prekvapením bude, že LPG bude voziť so sebou 50 l nádrž na benzín rovnako, ako len benzínová verzia, a pridá k tomu 40 l nádrž na LPG. Akčný rádius tak bude vysoko cez 1 000 km, čo je pri tomto type auta neuveriteľná hodnota. Slovenské ceny zatiaľ nepoznáme, avšak od starého Sandera sa nebudú vo veľkom líšiť. Základ bude pod 10 tisíc eur.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJauto.cz
Predchádzajúci článokAudi S4 nemusí byť len stredná trieda
Nasledujúci článokPOV TEST BMW M440i, najkrajší bavorák súčasnosti?