Mníchovská automobilka dnes predstavila svojho najmladšieho člena portfólia, ktorý má základ v modely X1. Odlišnosť nájdete v prepracovanej karosérii a v ponuke bude s tromi štvorvalcovými motormi.

Vyše roka sa hovorilo o rozšírení mníchovského portfólia SUV. Všetko tomu napovedalo skrz predstavenie konceptu X2 na minuloročnom autosalóne v Paríži. Letné mesiace nám však potvrdili špekulácie vďaka únikom materiálov z poza dverí BMW. Nové vozítko sa však už viackrát predstavilo v „camo“ odeve, no to dnes oficiálne strhlo.

Nové BMW X2 má agresívnejšie predné svetlomety, rozširujúce sa masky chladiča neštandardným smerom nadol. Tento look je doplnený o výraznejšie blatníky v ktorých sa ukrývajú kolesá s priemerom od 17 do 20 palcov. Miesto pre ŠPZ-tku sa presťahovalo o čosi nižšie. Pôvodné miesto bolo nahradené logom značky. Novinkou je aj umiestnenie loga na koncovom stĺpiku karosérie.

Kompaktné SUV bude okrem sériovej podoby doplnené o dve ponuky z rady M Sport, ktoré sú aj na oficiálnych fotografiách. Ich dominantou je špecificky tvarovaný bodykit. Rozdiely sú však len v detailoch. Modrá verzia sa od zlatej M Sport X odlišuje centrálnymi časťami nárazníkov a prahov, ktoré sú lakované sivou farbou. Táto farba sa nachádza aj na lemoch blatníkov.

Táto dvojica identických SUV sa navonok výrazne odlišuje, no okrem odlišností majú vozidlá priam rovnaký interiér. Palubovka je takmer bez úprav. Do ponuky prišiel vylepšený systém iDrive a takisto lepšie spracovaný volič prevodovky. Klasická posuvná páka bola nahradená joystickom, ktorí velí všetkej technike pomocou elektroniky.

Duo X2 je postavené na 2 670 mm rázvore ale štandardná X2 je kratšia – 4 360mm – o čosi širšia – 1 824 mm – a hlavne nižšia – 1 526 mm. Samozrejme tak bude disponovať aj menším batožinovým priestorom, no s hodnotou 470 litrov to nie je v konečnom dôsledku až tak málo. Menej miesta sa môže očakávať aj pre vzadu sediacich pasažierov.

Čo sa však bude skrývať pod kapotou? Základný model by mal dôjsť až s jedenástimi možnými konfiguráciami pohonu, no BMW zatiaľ hovorí len o troch. Škála motorov sa bude časom rozširovať. Základom má byť benzínový 2,0-litrový štvorvalec sDrive20i poháňajúci výhradne prednú nápravu. Najvyšší možný výkon bude 141 kW / 192 koní a krútiaci moment 280 N.m. Samozrejmosťou bude aj možnosť volenia naftového ústrojenstva s označeniami xDrive20d a xDrive25d. Oba turbodiesle majú objem dvoch litrov a pohon všetkých kolies. Prvý zmieňovaný motor bude mať výkon 140 kW / 190 koní a druhý 170 kW / 231 koní. Cena zatiaľ nebola stanovená. Automobilka zatiaľ plánuje spustenie predaja na marec budúceho roku.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokKde je hranica predného náhonu, otestovali sme Peugeot 3008
Nasledujúci článokZaspomínajte si s nami na superšporty z 90. rokov minulého storočia!