startstop

Mercedes-AMG GT 73 E-Performance: 800+ koní, no V12 nečakajte

Mercedes-AMG GT 73 E-Performance: 800+ koní, ale V12 nečakajte

Mercedes po rokoch oprášil označenie 73. Mercedes-AMG GT 73 4 door E-Performance sa bude spoliehať na hybridnú sústavu.

Medzi rokmi 1995 až 2001 prišiel úpravca AMG so šialeným roadsterom postaveným na základe SL600 generácie R129. Pod kapotou sa nachádzal atmosférický 7,3-litrový vidlicový 12-valec s výkonom 525 koní a krútiacim momentom ohromných 750 Nm. Celkovo bolo vyrobených len 85 kusov, čo z neho robí ešte raritnejší model ako Pagani Zonda, ktorá s SL73 zdieľala motor. Odvtedy sme ale o označení 73 AMG nepočuli. Až doteraz: značka síce oživila legendárne označenie, no o dvanásťvalec už nepôjde. Mercedes-AMG GT 73 4 door E-Performance sa totiž spolieha na 8-valcové biturbo a, s najväčšou pravdepodobnosťou, hybridný pohon…

4.0 V8 ostáva

Hoci k oficiálnemu predstaveniu zatiaľ nedošlo, na nových oficiálnych fotografiách Mercedesu, na ktorých odhaľuje nový monopost F1, môžeme vidieť aj 4-dverové GTčko s označením “E-Performance”. O pohone vrcholnej verzie GT 73 4 door sa špekulovalo už dlhšie, no o určitom stupni elektrifikácie sa vôbec nepochybovalo. Koniec koncov, potvrdzujú to aj najnovšie informácie o budúcej generácii C63 AMG, ktorá sa bude spoliehať výhradne na 4-valcový motor s hybridnou sústavou.

To, našťastie, nebude prípad GT 73 4 door. Tá si pod kapotou ešte stále zachová pre AMG typický 4,0-litrový vidlicový osemvalec dopovaný dvojicou turbodúchadiel. Malo by ísť o rovnaký motor s rovnakým naladením, ako má aktuálna vlajková loď GT 63S. Tá produkuje 470 kW (639 koní) a 900 Nm krútiaceho momentu. Z 0 na 100 kilometrov za hodinu zrýchli za 3,2 sekundy. Vrcholnú verziu má potom dopovať aj plug-in hybridný pohon, ako prezrádzajú fotografie zamaskovanej novinky. Hovorí sa o celkovom výkone pohonnej sústavy až 600 kW (816 koní), čo by malo veľkému kupé zabezpečiť zrýchlenie na 100 kilometrov za hodinu za menej ako 3 sekundy.

Mercedes-AMG GT 73 E-Performance: 800+ koní, ale V12 nečakajte

Otázkou však ostáva, aké budú jazdné vlastnosti novinky. Bude zaujímavé sledovať, ako sa Mercedes-AMG popasuje s výrazným navýšením hmotnosti v dôsledku implementovania hybridného pohonu s ťažkými akumulátormi. Mercedes-AMG GT 4door s osemvalcom už teraz váži 2045 kilogramov a hybridný pohon pridá približne ďalších 200 kilogramov navyše. Hlavným konkurentom novinky bude Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid s celkovým výkonom 500 kW (700 koní) a krútiacim momentom 870 Nm. Len pre porovnanie, vrcholná Panamera váži 2385 kg.

Mercedes-AMG GT 73 4 door E-Performance tak bude prvým plug-in hybridným vozidlom z Affalterbachu.

Mercedes-AMG GT 73 E-Performance: 800+ koní, ale V12 nečakajte

Zdroj: carthrottle / startstop

Exit mobile version