Domov News WEY Tank 300: Čínsky Ford Bronco chce dobyť západné trhy

WEY Tank 300: Čínsky Ford Bronco chce dobyť západné trhy

WEY Tank 300: Čínsky Ford Bronco chce dobyť západné trhy

Čínsky koncern Great Wall Motors chce s modelom WEY Tank 300 konkurovať americkému vzoru.

Ford predstavil moderného nástupcu legendárneho modelu Bronco len minulý rok, no Čína už prišla s kópiou, ktorou chce dobyť západné trhy. Volá sa pomerne zvláštne: WEY Tank 300 a na svedomí ho má čínsky koncern Great Wall Motors (GWM).

História sa opakuje

Moderné interpretácie legendárneho auta sú, zdá sa, v dnešnej dobe populárne. Po úplne novom Suzuki Jimny (ktoré už ale nové v Európe nekúpite) a Land Rover Defender prišiel s oživením histórie aj Ford s modelom Bronco. Záujem o novinku je na domácom trhu dokonca taký veľký, že prevyšuje výrobné možnosti americkej automobilky. A to je Bronco k dispozícii len v USA a zrejme to tak aj ostane. Tu ale vzniká priestor pre špekulantov.

Krátko po odhalení Bronca bolo predstavené aj hranaté, no luxusné SUV s príznačným názvom Tank 300. Ide o výtvor prémiovej čínskej značky WEY, ktorá je súčasťou koncernu Great Wall Motors. Aký to má súvis? Nuž, už na prvý pohľad je zrejmé, kde sa čínska automobilka pri kreslení novinky inšpirovala: predné okrúhle svetlomety s bočnými linkami či zvislé zadné skupinové svetlomety až príliš nápadne odkazujú na modernizované Bronco. A keď už niečo neprípomína Bronco, tak v tom nájdeme Jeep Wrangler.

Na tom by možno nebolo nič zvláštne. Čínske automobilky kopírujú západné modely už od nepamäti, no tie spravidla nikdy neprekročia čínske hranice. To ale nie je prípad Tanku 300, ktorý je okrem domáceho trhu určený aj na západné. A začať sa má v Austrálii.

Čo teda ponúkne?

Základom je modulárna platforma GW P01, ktorá je tiež nazývaná Tank. Takže okrem dizajnu im nedalo zabrať ani vymýšľanie názvu modelu… WEY Tank 300 bude k dispozícii výhradne ako 5-dverové SUV. Pod kapotou majú byť celkovo 3 motorizácie: základom bude 2,0-litrový turbom dopovaný benzínový motor s výkonom 224 koní. K dispozícii bude aj 2,4-litrový dieselový turbomotor s výkonom 181 koní a vrcholom potom bude 3,0-litrový šesťválec, ktorý ponúkne 354 koní a 500 Nm krútiaceho momentu. Neskôr má prísť aj plug-in hybridná verzia.

Číňania nešetrili ani na výbave: samozrejmosťou má byť pohon všetkých kolies v kombinácii s uzávierkami diferenciálov, redukciu a celkovo 9 jazdnými režimami. Z komfortnej výbavy nesmú okrem iného chýbať 360-stupňové kamery.

Zdroj: autoforum / startstop

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokAston Martin Lagonda Taraf – ultimátny sedan na predaj
Nasledujúci článokToyota GR Supra prichádza v novom šate s exkluzívnou edíciou Jarama Racetrack