startstop

Hybridné BMW M3 nedáva zmysel, tvrdí vedenie divízie

Robert Pilsl, šéf projektu M3 a M4, tvrdí, že hybridné BMW M3 nedáva zmysel. Aj naďalej by sme sa tak mali tešiť z radových šesťvalcov.

Je to už nejaký ten piatok, čo motoristické médiá obletela novinka o pripravovanom Mercedese-Benz triedy C vo vrcholovej AMG verzii: tá má mať po novom výhradne štvorvalec dopovaný elektrickým pohonom. V súvislosti s týmito informáciami je na mieste otázka, aká budúcnosť čaká konkurenciu v podobe BMW M3 a M4 či Audi RS4 a RS5. Aktuálna šiesta generácia zástupcu z Mníchova prišla s obrovskými ľadvinkami, ktoré vyvolali množstvo kontroverzie. Zdá sa, že automobilka o ďalšie výhrady fanúšikov nestojí: šéf projektu M3 a M4, Robert Pilsl, tvrdí, že hybridné BMW M3 ešte stále nedáva zmysel.

Radové šesťvalce aj v budúcnosti

Kým odchádzajúca generácia Mercedesu-AMG C63 S sa spolieha na mamutiu silu 4,0-litrového vidlicového osemvalca dopovaného dvoma turbami, jeho nástupca príde hneď o polovicu valcov. Namiesto toho dostane doping v podobe plug-in hybridného pohonu. Vedenie Mercedesu sa snaží tento krok logicky odôvodniť slovami, že “ich zákazníkov jednoducho počet valcov v tejto dobe nezaujíma”, a to sa týka nielen verzií AMG, ale celého modelového radu.

V kontraste k tomu sa vyjadrilo aj vedenie časti divízie M, ktorá má na starosti vývoj BMW M3 a M4: “Sme historicky známi radovými šesťvalcami, preto ich stále máme aj v novej generácii M3. Je to jednoducho stredobod značky.” Údajne o elektrifikácii uvažovalo aj BMW, no nakoniec upustili aj od mild-hybridných systémov. Dôvodom sú jednoducho zákazníci. Tí podľa BMW využívajú M3 a M4 najmä s motorom vytočeným do vysokých otáčok, no mild-hybridný systém poskytuje dodatočný výkon práve v nízkom a strednom rozsahu.

Ďalším dôvodom je vodičské vyžitie na okruhoch, kam majitelia M3 a M4 chodievajú podľa BMW pomerne často. Na trati je okrem výkonu dôležitá aj váha a tu ťahajú mild-hybridné a plug-in hybridné konštrukcie za kratší koniec.

BMW sa tak ako jedna z mála automobiliek súčasnosti snáži nájsť kompromis medzi neustále sa sprísňujúcimi obmedzeniami v automobilovom priemysle a vôli fanúšikov. Ďalším príkladom je ponechanie manuálnej prevodovke v ponuke, či možnosť pohonu všetkých štyroch kolies alebo výhradne zadného pohonu v protiklade.

Zdroj: auto.cz / startstop

Exit mobile version