Hamilton majstrom, pohroma pre turbodúchadlá Renaultu.

Autódromo hermanos Rodríguez patrí medzi divácky atraktívne trate. Pozoruhodná je najmä rovinka po štarte s dĺžkou 1,3 kilometra. Tu sa dajú priamo sledovať výkony jednotlivých tímov a jazdecká vyspelosť pilotov. Ďalšiu výzvu predstavuje nadmorská výška cez 2200 metrov. Redší vzduch budú musieť turbá fúkať vyššou rýchlosťou. Kto mal v tejto súčiastke rezervu a mohol si to dovoliť,  pridal na preplňovaní maximum. Vstupenky na podujatie boli vypredané hneď po zahájení predaja. Domácich fanúšikov (cca 115000) priťahuje domáci idol Sergio CHECO Pérez s monopostom Force India. Divácky najzaujímavejší je sled pomalých zákrut pred polštadiónom.

Prvé dva tréningy sa niesli v znamení červených vlajok. V úvode bola trať špinavá, o čom sa presvedčil aj Hamilton. Mercedes našťastie spravil iba hodiny. Force India sa chcela zapáčiť domácim. Do Oconovej formuly posadila miestneho rodáka Alfonza Celisa. Ten premotivovanosť nezvládol . Výsledkom bol mexický tuning, čo sa Oconovým mechanikom vôbec nepáčilo. Ďalší tréning prerušil Grosjean – ten po hodinách rozbil zadné koleso, zrejme aj záves. Na okruhu zostalo celkom dosť trosiek. Po uprataní trate chvíľami asi diváci nevedeli, na akú formulu sa pozerajú. Kokpity obsadili dvojkári. Gelalel – Toro Rosso, Giovinazzi – Haas, Leclerc – Sauber. Penový kúpeľ zažil Seb Vettel. V jeho Ferrari sa spustil samohasiaci systém. Najrýchlejší jazdci v tréningoch: Bottas, Ricciardo a Verstappen.

Kvalifikácia sa začala netradične. Počas prvého zahrievacieho kola sa domácim divákom z kokpitu prihovoril Checo Pérez, ktorého tímový interkom monitorovalo miestne ozvučenie tribún. Vôbec sa nedarilo motorom Renault vo vozidlách Toro Rosso. Obidva povedali dosť ešte pred záverom kvalifikácie. Naopak ich bratia s krytom Tag – Heuer  patrili k špičke. Továrenské Renaulty to tiež dotiahli do top 10. Mercedesom kvalifikácia akosi nesedela, alebo prevládla filozofia nič neriskovať. Ťažkú senzáciu vyvolal svojim časom Alonso. V prvej časti sa zaradil medzi absolútnu špičku. Sám to okomentoval tým, že McLaren Honda bolo najlepšie auto na trati. Druhú a tretiu časť obidva McLareny vynechali. Javí sa to ako rozumný krok, keďže obidva monoposty sa vďaka penalizáciám aj tak ocitnú na chvoste štartovacieho poľa. Takto zašetrili motory aj pneumatiky. Najlepšie rýchle kolo poskladal nakoniec Seb Vettel – ten bol veľmi spokojný. Max Verstappen skončil druhý – ten pre zmenu bol veľmi nespokojný. Trojicu najlepších uzatvoril Lewis Hamilton – ten bol bez emócii. Na štartovacom rošte mu spoločnosť bude robiť Bottas. Tretí  rad obsadil Raikkonen s Oconom. Za nimi Hulkenberg so Sainzom.. Desiatku najrýchlejších uzatvorili domáci Pérez aMassa.

Vettel do závodu odštartoval dobre. No Verstappen ešte lepšie. V prvej zákrute boli vedľa seba. V nasledujúcej už bol tvrdým manévrom Verstappen o pol dĺžky vpredu, nasledoval aj malý kontakt. Toto využil rýchlym vklinením Hamilton. Tiesnený Vettel však zákrutu nezvládol a predným krídlom trafil  zadnú pneumatiku Mercedesu. Obidvaja ašpiranti na majstrovský titul museli do boxov. Ferrari pre nový nos a Lewis menil zadnú pneumatiku. Na špici zavládlo poradie Verstappen, Bottas, Ocon, Hulkenberg, Perez. V šiestom kole odstupuje Ricciardo pre poruchu motora. Pekný  tvrdý súboj  v jedenástom kole predviedol Alonso s Grosjeanom. O dve kolá sa do seba pustili Massa s Vettelom. Opať bol medzi monopostami kontakt. Ferrari sa vydalo na beznádejnú stíhaciu jazdu. Ak chcel mať Seb akú – takú šancu na titul, potreboval dosiahnuť na druhé miesto. Hamilton to mal jednoduchšie – stačila by mu deviata pozícia. Jeho Mercedes však nemal svoj deň, v 22. kole po viacerých rokoch uvidel modrú vlajku a Red Bull Maxa Verstappena mu venoval kolo. O chvíľu končí Hulkenbergov Renault. Vzápätí ho nasleduje Toro Rosso Hartleya, ktoré je odstavené tak nešťastne, že je ohlásený virtuálny SC. Polovica jazdeckého poľa išla do boxov prezúvať. V 58. kole začal horieť Sauber Marcusa Ericssona. O ďalšie štyri kolá sa musí rozlúčiť aj Sainz s druhým Renaultom. Toho plniaceho tlaku dali asi inžinieri priveľa. Zlomový moment nastáva v 69. kole. Hamilton sa po krásnom dlhom súboji dostáva pred Alonsa a posúva sa na deviate miesto. Vettel zostáva zaseknutý na štvrtom mieste. Je rozhodnuté. Majstrom sveta Formuly 1 sa po štvrtý krát stáva Lewis Hamilton.

Veľkú cenu Mexika vyhral s prehľadom Verstappen pred Bottasom a Raikkonenom. Sezóna 2017 má teda svojho víťaza. Treba dúfať, že v Brazílii sa prestane taktizovať a uvidíme aj nezviazané preteky. Malo by sa aj rozhodnúť o osude Felipeho Massu ohľadne jeho ďalšieho účinkovania v F 1. Alebo Felipe splní hrozbu a pôjde jazdiť formulu E.

Z boxovej uličky:

O tom , že sa neopláca vždy ochutnávať exotickú kuchyňu,  sa presvedčil K.Magnussen. Po konzumácii mexických špecialít mal vážne tráviace problémy, ktoré ohrozovali jeho účasť v tréningoch.

Esteban Ocon sa v Mexiku stal obeťou vyhrážok. Na autodrom a do hotela ho vozil pancierový voz s policajným doprovodom.

Padli si do oka? Čo si o tom myslieť, keď Hamilton označí  ako najlepšieho jazdca Alonsa. A  Alonso samozrejme Hamiltona.

Výsledky:

  1. Verstappen Red Bull
  2. Bottas Mercedes
  3. Raikkonen Ferrari
  4. Vettel Ferrari
  5. Ocon Force India
  6. Stroll Williams
  7. Perez Force India
  8. Magnussen Haas
  9. Hamilton Mercedes
  10. Alonso McLaren

Priebežné poradie:

  1. Hamilton Mercedes                      333
  2. Vettel Ferrari                               277
  3. Bottas Mercedes                          262
  4. Ricciardo Red Bull                        192
  5. Raikkonen Ferrari                         178
  6. Verstappen Red Bull                     148
  7. Perez Force India                          92
  8. Ocon Force India                          83
  9. Sainz Renault Sport                      54
  10. Stroll Williams                            40

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokAko vznikali – Pneumatiky monopostov F1
Nasledujúci článokTEST – BMW M6