startstop

Mustang Mach E má problém ! Je ohrozená životnosť batérie ?

Ford Mustang Mach E

Ford Mustang už nie je iba symbolom svalnatého osemvalca pod kapotou. S príchodom modelu Mustang Mach E sa veľa vecí zmenilo. A s novou technológiou prišiel aj jeden problém. Poďme sa spoločne pozrieť aký.

Mustang Mach E

Ako všetci vieme, Ford Mustang Mach E je elektromobil a v posledných dňoch či týždňoch čelia majitelia istým problémom. Niektorí majitelia elektrického modelu Ford Mustang Mach-E 2021 po nabití odpojili svoje vozidlá, len aby si uvedomili, že je batéria je úplne mŕtva. Podľa servisného bulletinu zverejneného spoločnosťou Ford na webovej stránke Národnej správy bezpečnosti cestnej premávky (NHTSA) v dôsledku softvérovej závady 12-voltové batérie v niektorých počítačoch Mach-E jednoducho “zomreli”, zatiaľ čo sa väčší akumulátor nabíja.

O umierajúcich batériách už zverejnili aj oficiálne informácie, pretože majitelia si problém začali spočiatku všímať na on-line fórach. Dôvod, prečo elektrické vozidlo potrebuje 12-voltovú batériu, je ten, že batéria, ktorá dodáva energiu do elektromotorov, poskytuje vysoké napätie a 12-voltová batéria napája mnoho nízkonapäťových častí automobilu. Keď 12-voltová batéria zomrie, auto nemožno naštartovať.

Mustang Mach E
Ford sa oficiálne vyjadril

Vo vyhlásení spoločnosti Ford nebolo špecifikované, koľko z jej modelov je ovplyvnených softvérovou chybou. Avšak chybu majú iba tie, ktoré boli vyrobené pred 3. februárom. Majitelia “ohrozených” Mach-E musia svoje vozidlá odviezť do autorizovaného servisu, aby sa problém vyriešil. Až neskôr v tomto roku by mohol byť problém vyriešený prostredníctvom bezdrôtovej aktualizácie.

12-voltová batéria v Mach-E a v ďalších elektrických vozidlách môže byť jednoducho vynechaná. Ale v prípade modelu Mach-E nie je tento proces jednoduchý. 12-voltová batéria v Mach-E je umiestnená za predným kufrom. Pre prístup k nej musíte otvoriť kapotu, ktorá je napájaná z 12-voltovej batérie.

Na otvorenie kufra musí byť z prednej časti vozidla odstránený panel, ktorý odkrýva dva vodiče, pomocou ktorých je možné “obísť” elektronickú západku kapoty. Majitelia potom musia stiahnuť ďalší panel, aby sa dostali k 12-voltovej batérii. Namiesto toho niektorí vlastníci tento panel úplne zničili.

Ford si týmto spôsobom tak trošku zavaril u majiteľov nových modelov Mach E. No na jeho obhajobu je nutné dodať, že usilovne pracuje na odstránení chýb a chce garantovať plnú funkčnosť nových elektrických Mustangov.

Exit mobile version