Octavia bola iba ochutnávkou. Po bestsellery prichádza výbava Sportline aj pre najnovší elektromobil Škoda Enyaq iV. Na čo sa môžeme tešiť?

Novinka v podobe plne elektrického SUV sa uberá takmer rovnakým smerom ako bestseller Škoda Octavia. Na slovenských cestách si tak môžeme brúsiť zuby na agresívnejšie ladený variant Sportline. Ten bude disponovať charakteristickými nárazníkmi vpredu a vzadu, čiernymi doplnkami, 20“ kolesami, či športovo ladeným podvozkom. Športovejšie vyzerajúci Enyaq bude k dispozícií v dvoch výkonnostných variantoch a cena bude začínať na 43.690 €.

Nový Enyaq Sportline iV je dynamickejší a to hlavne vďaka lesklým čiernym prvkom. Vynikne hlavne predná maska, lišty okolo bočných okien, ktoré sú do nich odeté, tešiť sa môžeme aj na čierne pozdĺžne lyžiny, nápis Škoda, či difúzor zadného nárazníka. Bočné ochranné lišty budú stále lakované do farby karosérie. Čo sa týka vzhľadu, netreba zabúdať na veľké Vega 20“ kolesá, či charakteristický predný nárazník. A to, že sa budete nachádzať v športovejšej verzii Vám oznámia plakety s názvom Sportline na blatníkoch.

Po technologickej stránke môžeme očakávať Matrix-LED svetlomety už v štandardnej výbave. Svetlá budú pochopiteľne automatické, čiže protiidúci šofér sa nemusí báť oslepenia. Kamera v čelnom skle je nastavená tak, že pokiaľ zdetekuje objekt, či osoby s reflexnými prvkami, tak svetlá automaticky zabezpečia aby ani osoby neboli oslepené.

Záplava najnovších technológií

Ako sme spomenuli Enyaq Sportline iV príde v dvoch výkonnostných verziách. Verzia 60 disponuje 62 kWh batériou s výkonom 132 kW a dojazdom 400 kilometrov. Vyššia verzia s označením 80 má v sebe ukotvenú 82 kW batériu s výkonom 150 kW a dojazdom 520 kilometrov. Nižší variant začína na sume 43.690 €, no za výkonnejší si priplatíte a začínať bude na 49.200 €.

Sportline iV nemá byť však iba o dizajne. Oproti štandardnej verzii má mať lepšiu agilitu a to hlavne vďaka sériovo dodávanému športovému podvozku s progresívnym riadením. Predná náprava išla k zemi o 15 mm a zadná o 10 mm. Maximálka pri oboch verziách je obmedzená na 160 km/h.

Čo sa týka vychytávok tak pri verzii iV80 sa môžeme tešiť na vyhrievané dýzy ostrekovačov predného skla, vyhrievané predné sedadlá, či trojzónovú automatickú klimatizáciu. Súčastou packetu Sportline budú aj športové sedadlá s integrovanými opierkami hlavy potiahnuté mikrovláknom Alcantara a lemované šedou farbou. Zabudnúť nesmieme na trojramenný vyhrievaný volant s množstvom tlačidiel a otočných ovládačov. Športovejšieho ducha vozidlu rozhodne pridajú aj hliníkové kryty pedálov.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJskoda-auto.sk
Predchádzajúci článokZabudnite na SUV, na rad prichádzajú miniautá !
Nasledujúci článokMG Cyberster je retro-sci-fi elektrický „Batmobil“