startstop

Týmto sa radšej vyhnite: TÜV ukázal tie najporuchovejšie malé autá

Týmto sa radšej vyhnite: TÜV ukázal tie najporuchovejšie malé autá

Malé autá sa tešia popularite najmä u začínajúcich a starších šoférov. No týmto sa radšej oblúkom vyhnite. Nemecký TÜV v rebríčku ukázal tie najporuchovejšie malé autá.

Malé autá ponúkajú majiteľom celý rad výhod. Zmestíte sa takmer všade a v meste na bežné presuny len málokto skutočne využije veľké auto. Koniec koncov, aj parkovacích miest je stále menej a hoci sa auta medzigeneračne zväčšujú, veľkosť parkovacích boxov ostava roky nezmenená. No ani život s malým autom nemusí byť prechádzak ružovou záhradou. Nemecká obdoba naších STK, TÜV, prišiel so správou, v ktorej ukazuje tie najporuchovejšie malé autá.

Štatistika TÜV vzniká každoročne na základe reportovaných porúch pri technických prehliadkach áut. Okrem malých áut sa teda správa pravidelne zameriava na celý segment a vytvára tak zaujímavé štatistiky spoľahlivosti naprieč jednotlivými kategóriami.

Ekonomická náročnosť malých áut koniec koncov nemusí byť taká malá. Hoci na jednom konci rebríčka sú relatívne spoľahlivé autá s priemernou poruchovosťou menšou ako 3 vozidlá na 100 kontrolovaných, na úplne opačnom konci sú doslova prúsery. Tu je 5 najhoršie hodnotených malých áut. Mimochodom, všetky autá sú pomerne nového dátumu výroby.

5. Nissan Micra (2010 – 2017)

V rebríčku sa na piatom mieste objavil zástupca japonského automobilového segmentu. Nissan Micra s označením K13 sa vyrába od roku 2010, o 3 roky neskôr prešla decentným faceliftom a v Európe ste si ju ako novú mohli kúpiť do roku 2017. Svojim oblým dizajnom cieli predovšetkým na nežnejšiu časť vodičského spektra, no dámam svojou horšou spoľahlivosťou rozhodne pridá zopár vrások. Najväčším problémom je podľa správy nespoľahlivá elektroinštalácia, predovšetkým osvetlenie, ale horšie znie najmä nadmerná strata oleja, či horšie brzdy.

Počet závad na 100 vozidiel: 10,6

 

POKRAČOVANIE NA ĎALŠEJ STRANE

4. Kia Rio (2011 – 2017)

Kórejská automobilka prešla za posledných 15 rokov obrovskými zmenami. Kým na začiatku nového milénia boli Kie vnímané skôr ako lacné a nespoľahlivé autá, dnes sa dokážu pozrieť do oči aj zabehnutým značkám. No nič nie je ideálne a aj Kia občas spraví krok vedľa. Podľa správy je to práve model Rio. Hoci svojimi rozmermi patri medzi tých najväčších zástupcov segmentu malých áut, veľkorysý priestor je vykúpený častými problémami so spoľahlivosťou. Aj v tomto prípade ide o elektroinštaláciu a svetlomety, pruženie náprav či časté úniky oleja.

Počet závad na 100 vozidiel: 12,5

 

POKRAČOVANIE NA ĎALŠEJ STRANE

3. Citroen C3 (2009 – 2016)

Z Ázie sa rebríček plynule presúva do Európy, kde už ostaneme až do prvého miesta. Bronzová priečka patrí francúzskemu zástupcovi malých automobilov. Peugeot ani Renault sa v rebríčku nenachádzajú, no bacuľatý Citroen neobstál testom pozorného oka nemeckých technikov. Druhá generácia Citroenu C3, ktorá sa vyrábala do roku 2016, trpí zlou konštrukciou náprav, či opakovanými problémami s emisiami, ktoré naznačujú vážne problémy s pohonnou jednotkou. A, samozrejme, nechýba ani stálica v podobe problémov so svetlometmi.

Počet závad na 100 vozidiel: 13,0

POKRAČOVANIE NA ĎALŠEJ STRANE

 

2. Fiat Punto

Pozrieme sa aj do Talianska, konkrétne na tretiu generáciu malého Fiatu Punto, ktorá sa vyrábala dlhých 13 rokov a aktuálne nemá menovitého nástupcu. Nemci malému Puntu okrem zlých svetlometov vyčítajú aj časté problémy s brzdovým systémom. Často sa objavili aj problémy s výfukovým potrubím či podvozkom, konkrétne s praskaujúcimi pružinami.

Počet závad na 100 vozidiel: 15,2

POKRAČOVANIE NA ĎALŠEJ STRANE

 

1. Dacia Logan a Sandero (2012 – 2021)
Týmto sa radšej vyhnite: TÜV ukázal tie najporuchovejšie malé autá

Neslávne prvenstvo si z nemeckého rebríčka odnášajú zástupcovia rumunskej Dacie. Rovnako ako Logan, tak aj Sandero patria podľa TÜV k tomu najmenej spoľahlivému, čo si dnes môžete kúpiť v segmente malých áut. Najväčšou výsadou modelov je nízka nákupná cena, no ako ukázali štatistiky, cena auta nie je jediný výdavok, ktorý s Loganom a Sanderom ako majiteľ budete musieť trpieť. Najčastejšie sa objavovali pomerne závažné problémy súvisiace s pohonným ústrojenstvom či podvozkom. Celkovo však vozidlá staré 2 až 3 roky dosahovali vo všetkých skúmaných oblastiach podpriemerné hodnotenie. Ak je teda Logan a Sandero predsa len to, čo hľadáte, dajte si na prehliadke jazdeného auta poriadne záležať.

Počet závad na 100 vozidiel: 17,5

Exit mobile version