startstop

Mercedes-Maybach S 680 4Matic prichádza! A bez elektromotoru!

Špekuláciám je koniec. Dvanásťvalcový motor si budete môcť v novom Mercedes S naozaj zaobstarať, no musíte však siahnuť po verzii Maybach.

Vysokoobjemovým a vysokovalcovým motorom pomaličky ale isto odzváňa, čo nerobí dobrú krv hlavne v segmente prémiových limuzín. Tie sú totiž častokrát prekopané na osemvalce a rovnako tomu malo byť aj pri novej triede S od Mercedesu. V Stuttgarte sa však rozhodli inak a na trh dorazí dvanásťvalec v prevedení Maybach S 680 4Matic. Nebude však určený iba pre vybrané trhy (konečne) ale k dispozícií bude takisto aj u nás, v Európe. Niektoré trhy už majú možnosť zaobstarať tú najluxusnejšiu verziu triedy S v prevedení Maybach a automobilka taktiež potvrdila príchod dvanásťvalcovej jednotky o ktorej sa skôr špekulovalo.

Pod kapotou sa bude nachádzať dobre známy motor s interným označením M279. Dvakrát preplňovaný dvanásťvalec s objemom 5.980 cm3. Výkon pohonnej jednotky je 450 kW. Maximálny výkon dostanete pri 5250 – 5500 ot./min. a maximálny krútiaci moment s hodnotou 900 Nm dostanete v rozpätí 2000-4000 ot./min.

Oproti aktuálnej verzii si motor na základe emisných noriem trošku pohoršil. Predchádzajúca jednotka S 650 disponovala výkonom 463 kW a 1.000 Nm. Pri novinke však bude dvanásťvalec vôbec prvý raz spriahnutý s pohon všetkých štyroch kolies. Zástancovia „čistého“ motora sa môžu takisto radovať. S 680 4Matic nebude disponovať mild-hybridnou technológiou. Mohutnému motoru tak nebude suplovať elektromotor.

Pozitívnou správou je taktiež predaj na Starom kontinente. Oficiálne slovenské ceny sa zatiaľ nevedia, no „základ“ na nemeckom trhu štartuje na 217.324 €. Pre porovnanie, Maybach S 580 4Matic s osemvalcom pod kapotou a výkonom 370 kW sa v Nemecku predáva za cca 164.565 €.

Maybach sa od klasickej triedy S líši hlavne svojim predĺženým rázvorom kolies, ktorý je dlhší o 18 centimetrov. Primárne sa tak jedná o lepšie pohodlie pre pasažierov na zadných sedadlách. Komfortom sa Maybach preslávil a pokračuje v tradícií. K pohodlnejšiemu cestovaniu dopomôžu sedadlá Executive, či packet Chauffer. Zadný rad sedadiel samozrejme disponuje vyhrievaním a ventilovaním a sedadlo spolujazdca je možné posunúť výrazne dopredu pre vystretie nôh.

Exit mobile version