startstop

TEST Honda X-ADV, pre každého kto chce väčší stroj ale aj výhody skútra.

Maxi skúter alebo enduro ? To je otázka.
Honda patrí medzi jedných z mála výrobcov, ktorý sa občas odviažu a prídu so šialeným nápadom spojiť nespojiteľné. S jedným takýmto výtvorom prišla aj v roku 2016 keď predstavila hybrid medzi maxiskútrom a enduro motorkou. Výsledok je SUV v podobe maxiskútra s názvom X-ADV.

Tentokrát Honda priniesla zopár aktualizácii na svojom modeli X-ADV pre rok 2021. Poďme sa na to pozrieť trochu bližšie.

Samotný motor

Ako je u mňa už zvykom, začnime pekne od motora. O pohon sa stará vodou chladený radový dvojválec s obsahom 745 centimetrov kubických, ktorý prešiel modernizáciou a spĺňa normu Euro 5. Zároveň jeho výkon narástol o 3 kilowatty na konečnú hodnotu 43,1 kW, čo je presne 58,6 koní. Je to jedna z podstatných zmien ktorými motor prešiel. Okrem elektroniky vďaka, ktorej prišlo aj ku zvýšenému výkonu, bol motor kompletne vybavený systémom Ride by Wire. Rovnako tak bolo prepracované aj vnútro motora, kde menili napríklad kľuku, ventilové rozvody a nasávanie.

Motor je skombinovaný s dvojspojkovou DCT prevodovkou. Tá funguje presne tak ako každá automatická prevodovka, spoľahlivo bez zaváhania a bez akýchkoľvek okolkov vám preradí aj v zákrute v náklone. Čo sa mne osobne veľmi nepáči, lebo prechod na ďalší rýchlostný stupeň je cítiť, čo práve v náklone môže byť problém.

Prevodovku si môžete nastaviť v dvoch režimoch. Máte k dispozícií plno automatickú kde sa nemusíte o nič starať a všetko robí za vás alebo manuálnu kde si môžete radiť dvoma tlačidlami na ľavej rukoväti. Pri automatickom režime máte možnosť si jej chod prispôsobiť podľa potrieb a v preddefinovaných režimoch máte štyri rôzne mapy kde elektronika vyhodnocuje rýchlosť, otáčky motora a práve zaradený rýchlostný stupeň. Následne sa rozhodne kedy má preradiť. Škoda len, že do parametrov radenia sa nedostal aj náklon.

Kolesami nadol

X-ADVčko stojí vpredu na 17 palcovom vypletanom bezdušovom disku a vzadu na 15 palcovom. Vpredu máme osadené dva 296 milimetrové kotúče do ktorých sa zahryzli štvorpiestikové radiálne uchytené brzdiče od Nisin.

Reakcia na brzdu je sebaistá dostatočne razantná s dobre dávkovateľnou intenzitou. Vzadu je to zase jeden 240 milimetrový kotúč s jednopiestikovým strmeňom. Tu však nájdeme aj jeden srtmeň navyše. Ten je spojený s ručnou brzdou ktorá sa premiestnila spod riadidiel na pravú stranu riadidiel. Aby sa nestávalo, že zabudnete na to, že máte zatiahnutú ručnú brzdu, tak páčka prekrýva práve štartovacie tlačidlo.
Tu pravdepodobne vypočula Honda fanúšikov X-ADVčiek ktorí sa občas rozbehli práve so zatiahnutou ručnou brzdou.

 

Keď sme pri riadidlách tak na pravej strane nájdeme ovládanie automatickej DCT prevodovky a Kill switch. Na ľavej strane zase tlačidlá na zmenu prevodových stupňov.

 

POKRAČOVANIE NA ĎALŠEJ STRANE

Technológie

Ďalej tu nájdeme aj tlačidlo na zmenu jazdných režimov a ovládanie infotaimentu.
Ten sa nám zobrazuje na novom 5 palcovom TFT displeji, čo od predchádzajúceho modelu len vítam. Ten starý bol totiž to dosť neprehľadný a ťažko sa v ňom orientovalo. Budete si však musieť najprv naštudovať manuál a naučiť sa jednotlivé skratky, ktorá čo znamená ale rozhodne je prehľadnejší. Zároveň sa nemusíte obávať, že by na vás v noci príliš svietil, automaticky sa prepne do tmavého režimu a zníži jas celého displeja.

X-ADV-čko je vybavené plne LED osvetlením. Predné svetlá dizajnovo pripomínajú aj keď vzdialene Africu a pribudol aj osvetlený dizajnový nápis, ktorý sa rozžiari pri každom zapnutí svetiel.

 

Predné plexi taktiež prešlo úpravou. V spodnej polohe je viac naklonené a všetok vzduch vám posiela presne na hlavu, v najvyššej polohe je viacej kolmo a dobre chráni pred vetrom. Pri mojej výške 180 centimetrov však predsa len boli citeľné turbulencie.
Jazde mimo cesty napomáhajú aj prídavné stupačky. Avšak kvôli širšej strednej časti si na jazdu v stoji treba chvíľku zvykať.

POKRAČOVANIE NA ĎALŠEJ STRANE

Jazdné vlastnosti 

Taktiež nečakajte, že vám tento kríženec skútra a endura dovolí zdolávať nejaké väčšie “offroadové” cesty. Poľné cesty a šotolinové úseky zvláda na výbornú avšak pri väčších nerovnostiach narazíte na nie zrovna najvyššiu svetlú výšku a podstatne skôr začnete chytať spodnú časť motora a výfuku. Od výroby je síce vybavený krytom motora ale pokiaľ sa budete častejšie pohybovať práve mimo asfaltu odporúčal by som ho vymeniť za niečo stabilnejšie.

Priestor pod sedačkou sa mierne zväčšil a v predchádzajúcej generácii sa v ňom nachádzala aj 12 voltova zásuvka tú ale v aktuálnej verzii nahradil USB konektor.
Zároveň máte možnosť dovybaviť zadný nosič aj inteligentným kufrom o objeme 38 alebo 50 litrov. Obidva kufre sú farebne zladené vďaka hliníkovej vložke na vrchnej strane kufra. My sme mali na test práve väčší kufor z vyššie spomínaných. Otváranie je zo spodnej strany nosiča na tlačidlo.

Pár slov na záver

Ako je u Hondy zvykom, tak aj X-ADVčko je vybavené bezkľúčovým štartovaním.
Dizajnovo sa X-ADVčko podarilo spolu s ostrejšími líniami pôsobí agresívnejšie.
X-ADVčko je výborný nástroj pre každého kto chce dospelejší stroj ale zároveň nechce veľkú motorku a naďalej chce všetky výhody skútra s možnosťou jazdy aj mimo spevnené asfaltové cesty.
Kolesami nadol priatelia.

MOTOR : 745 ccm
HMOTNOSŤ : 236 kg
VÝŠKA SEDLÁ : 820 mm
ZÁKLADNÁ CENA : 11 590 €

Exit mobile version