startstop

Ford oficiálne vyrába viac elektrických Mustangov, ako tých tradičných…

Ford chce vyradiť všetky spaľovacie motory z ponuky do roku 2030

Pre skalných fanúšikov Mustangu máme nepríjemné správy. Ford s novým elektrickým SUV prekonal počet vyrobených kusov kultového pony car. 

Ford Mustang s prívlastkom Mach-E vzbudil množstvo kontroverzie nielen medzi skalnými fanúšikmi legendárneho mena. Mustang predsa vždy znamenal veľký vidlicový osemvalec, dvojdverovú karosériu či už so strechou alebo bez strechy a hranatý agresívne vyzerajúci dizajn. Posledný menovaný prvok síce ostal, no elektrický crossover si až očividne meno Mustang nezaslúži. Alebo snáď áno? Čísla hovoria samé za seba

E je viac ako V8

Ford Mustane Mach-E prišiel na trh len minulý rok, no ukazuje sa, že ním americká automobilka trafila klinec po hlave. Ford hovorí, že v priemere prejde len 10 dní, od chvíle, kedy príde nový kus do showroomu, kým si nájde nového majiteľa. Neprekvapí, že novinke sa najviac darí v Kalifornii, ktorá si dáva záležať na podpore elektromobility a čistej dopravy. Do slnečného štátu údajne putuje každý štvrtý predaný kus.

Darí sa mu dokonca lepšie, ako pôvodcovi mena Mustang. Hoci aktuálna generácia zbiera tituly najpredávanejšieho športového auta na svete, 26 089 vyrobených kusov nestačilo na prekonanie elektrického bratranca. Toho sa od začiatku roka vyrobilo 27 816 exemplárov.

Dôvodom je aj kríza

Hlavným dôvodom situácie bude zrejme kríza polovodičov v automobilovom priemysle a Ford nie je výnimkou. Manažment automobilky sa totiž rozhodol, že jeden z kľúčových komponentov bude používať na novinky na domácom trhu, menovite okrem Mustangu Mach-E napríklad aj Bronco Sport. Na druhej strane, výroba starších modelov stagnuje a klasický Mustang sa pomaly, ale isto blíži ku koncu svojej životnosti. Na trhu je totiž od roku 2014 a hovorí sa, že budúca generácia príde na trhu už budúci rok.

Koniec koncov, nie je všetko stratené. Mustang totiž hlási nárast predajov o 1,5 % oproti rovnakému obdobiu v minulom roku. To môže byť spôsobené okrem iného aj (snáď) blížiacim sa koncom pandémie, no aj napriek tomu ide o úctyhodný výsledok práve vzhľadom na životný cyklus kultového pony car.

Exit mobile version