startstop

Tradičné tatrovky sa po rokoch vrátia na Slovensko!

Aktuálne sa na Slovensku v meste Trenčín vyrábajú podvozky Tatra 8×8. Jednotlivé komponenty dovážajú k výrobe z Kopřivnice. Legendárne nákladné vozidlá sa však vracajú späť na Slovensko!

Nedávno informoval v Trenčíne obchodný manažér spoločnosti Tatra Defence Slovakia Róbert Gašparík, že momentálne sa na výrobe podieľa 30 ľudí a zvýšením výroby by ich počet mal narásť až nad stovku. „História Tatry na Slovensku siaha do 50. rokov minulého storočia, skončila sa v 90. rokoch. Naším zámerom je, aby sa na Slovensko vrátila značka, ktorá tu má tradíciu. Snahou je navrátiť ju na Slovensko, čím by sa zvýšila zamestnanosť, ” vyjadril sa Gašparík. Tým teda naznačil, že ich cieľom je presunúť výrobu podvozkov a následne výrobu celých vozidiel pre silové zložky na Slovensko. K dispozícii by bol teda rýchly servis, zaškolenia obsluhy vozidiel a oživenie priemyslu.

„V Trenčíne sa už vyrábajú podvozky Tatra 8×8, niektoré komponenty dovážame z Tatry Kopřivnice, iné sa už vyrábajú na Slovensku. Celá montáž prebieha tu v Trenčíne. Produkt chceme predstaviť rezortu obrany, aby vedeli, že bude k dispozícii silovým zložkám, ” povedal Gašparík. Podľa informácií sa pre ministerstvo obrany už začali vyrábať podvozky zakontrahované v minulom roku a ďalšie obchodné kontrakty sú rozbehnuté v zahraničí.

Vyjadril sa aj minister obrany Jaroslav Naď a tvrdí, že rezort s tatrovkou spolupracuje už desaťročia a kontrakt na dodávanie vozidiel musí byť výsledkom verejného obstarávania. „V ozbrojených silách máme množstvo vozidiel. Faktom je, že mnoho z nich má už viac ako 40 rokov a potrebujeme ich nahrádzať novými. I preto sa stretávame s mnohými spoločnosťami, medzi ne patrí aj Tatra. Myslím si, že akákoľvek férová a otvorená diskusia so spoločnosťami je na mieste. Robíme pravidelne, nie je v tom žiadny problém. Naopak, oceňujem to, ” uviedol minister obrany Naď.

Exit mobile version