startstop

Druhý facelift Toyoty Yaris tretej generácie

Exteriérovky
Okrem už spomínanej prednej masky, ktorá sa až tak výrazne nezmenila ako aj predné svetlá, sa zmenili ostatné detaily. Agresívnejšie nasávacie otvory v oboch nárazníkoch, denné svetlomety sú doplnené o zvislé prvky a absentuje nám chrómová mriežka na maske. Zadok auta sa pozmenil hlavne v nárazníku, ktorý z fádnosti jednoliateho farebného plastu začína vynikať lichobežníkovou tmavou mriežkou po oboch stranách. Výrazne sa zmenili aj zadné svetlá, ktoré sa z neokresaných tvarov začínajú podobať trochu na zadné svetlá z Hyundai i20. Taktiež sa zmenil dizajn spätných zrkadiel.
Ďalej sa s faceliftom pridali aj ďalšie dve variantu laku karosérie, modrú a červenú. Samozrejme ostáva aj možnosť Bi-Tone, čiže miesto celistvého jednofarebného laku sa doplní čiernou, ktorá dá autu ešte lepší vzhľad a poteší hlavne mladých ľudí.
Interiérovky
Toyota Yaris sa bude predávať v kombinovanom čalúnení, látkovom a koženom, s výberom rôznych kombinácií farieb a poťahov. Trojramenný volant s príjemne vyzerajúcim poťahom, taktiež príjemné modré podsvietenie prístrojov. Stále ale budeme mať česť s nemožne vyzerajúcou riadiacou pákou, lacno vyzerajúce výduchy ventilácie ako aj v prvom facelifte a stredový panel sa taktiež moc nezmenil. Automobil sa bude predávať v roznych špecifických výbavách, druhá najlacnejšia (Mid) už zahŕňa displej infotainmentu s uhlopriečkou 4,2 palca, 15-palcové kolesá a chrómové ozdoby zvonka a čierne v interiéry nájdeme vo vyššej triede (Mid+).
Štvorvalcový motor s 1.33 Dual VVT-i (74kW) Toyota nahradila motorom s objemom 1496 cm3 (82kW/111k). Doplnilo ho vodou chladeným výfukovom potrubí. S týmto dokážeme z kľudu trhnúť hranicu 100km/h za 11 sekúnd.
Čo sa týka technických optimalizácií, pridali sa nové úchyty motoru (takže nebudeme cítiť toľko vibrácií ako tomu bývalo), upravený hnací hriadeľ, prídavný tlmič vo výfukovom systéme a optimalizovalo sa nasávanie s elektrickým posilovačom.
 Toyota taktiež chystá besnejšiu verziu modelu Yaris, s tromi dverami, krídlom a s asi 212 koňmi (156kW) a samozrejme hybridnú verziu. Vyzerá to tak, že Japonská automobilka má veľké plány s týmto modelom a my môžme len dúfať, že jeho jazdné vlastnosti budú stáť naozaj za to, a nedočkáme sa kazového a nudného auta v novom obale.
Exit mobile version