startstop

Honda Civic Type R už klope na dvere. Hot-hatch z Japonska si ponechá manuálnu prevodovku

Honda zverejnila oficiálne snímky zamaskovaného hot-hatchu Civic Type R. Na unáhlené konce je asi skoro, no každopádne už teraz sa tešíme.

Internetovou sférou kolovali rôzne fámy, či to bude hybrid, či to bude čistý benzín s turbom, prípadne sa Honda vráti k atmosférickým motorom. Novinka bola (ako inak) odfotená na legendárnom nemeckom okruhu Nürburgring. Je tak viac ako jasné, že v triede hot-hatchov si Japonci chcú uchmatnúť naspäť prvenstvo, ktoré má aktuálne francúzsky Renault R.S. Trophy-R.

Civic 11-tej, áno čítate dobre, jedenástej generácie už nepôsobí tak extravagantne ako tá predchádzajúca verzia, no má byť o to dynamickejšia a aerodynamickejšia. Tieto detaily sú síce stále pod rúškom tajomstva, no na prvý pohľad hneď vieme, o čo sa jedná. Chýbať nemôže trojica koncoviek výfukov – dva menšie a jeden masívny.

Novinka však okrem zadných koncoviek vyzerá naozaj dravo, čomu nasvedčujú červené brzdové Brembo strmene a pneumatiky Michelin Pilot Sport 4. Zachovaný ostáva aj masívny zadný spojler.

Azda o najdôležitejšej časti nevieme takmer nič. Spočiatku sa špekulovalo o použití hybridnej technológie, či pohone všetkých štyroch kolies a štyristo koňmi pod kapotou. Novinka sa má svetu odhaliť už budúci rok, takže očakávania sú viac ako na mieste. Honda však pod kapotu zrejme osadí turbobenzínový dvojliter (2.0 Turbo VTEC) z aktuálneho Civicu Type R. Samozrejme bude medzigeneračne naladený o stupienok vyššie na hodnotu okolo 243 kW / 330 koní.

Honda si však svoj najväčší tromf necháva. Prichádzajúca generácia Hondy Civic Type R bude zrejme poslednou Hondou so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a „čistým“ spaľovacím motorom. Európsky trend emisií žiaľ nepraje ani hot-hatchom, kde sú automobilky hnané k tomu, aby boli ich emisie čo najmenšie a nechávali za sebou čo najmenšiu uhlíkovú stopu.

Exit mobile version