startstop

BMW Concept XM. Hybrid s V8 pod kapotou a výkonom 750 koní

Dočkali sme sa predstavenia konceptu, ktorý odzrkadľuje nový dizajnérsky smer automobilky BMW. BMW Concept XM má ešte väčšie ľadvinky a zároveň je najvýkonnejším BMW divízie M.

V Miami Beach, na prestížnej výstave Art Basel 2021 sa predstavuje divízia M BMW Concept XM. Okrem načrtnutia dizajnérskeho smeru, ktorým sa mníchovská automobilka bude uberať predstavili aj riešenia, ktorými budú v budúcnosti inšpirované aj ďalšie luxusné modely BMW.

Už na pohľad dynamický. 

Exteriér už na prvý pohľad odzrkadľuje tie najpodstatnejšie vlastnosti tohto konceptu. Dynamiku, agilitu a precíznosť. Od čias BMW M1 je toto prvý model, ktorý vznikal čisto pod záštitou BMW M. Je to hneď na prvý pohľad vidieť. V prednej časti dominujú obrovské ľadvinky, ktorým sekunduje veľmi agresívny predný nárazník. Dynamicky pôsobia aj predné svetlá, ktoré sú tentokrát menších rozmerov, ako sme pri BMW zvyknutí. V zadnej časti vás upútajú horizontálne orientované zadné svetlá a ako sme pri vozidlách BMW M zvyknutí, štvorica koncoviek výfukov. Celkový vzhľad auta pôsobí naozaj futuristicky. Aj keď nesie pomenovanie Concept, malo by sa jednať o pred sériovú podobu a do predaja by sa mal dostať koncom budúceho roka.

BMW Concept XM

Úžasná atmosféra v interiéri.

Keď sa presunieme do interiéru, privíta nás interiér výrazne zameraný na vodiča. Aj línie prístrojovej dosky, použité materiály, a ich povrchová úprava dodávajú interiéru naozaj futuristickú a nevšednú atmosféru. Na sedadlách je použitá retro pôsobiaca hnedá koža, ktorá je doplnená o medené prvky v kombinácií s uhlíkovými vláknami. Nové zoskupenie obrazoviek BMW Curved Display kombinuje orientovanie kokpitu na vodiča a modernú digitálnu dobu.

BMW Concept XM

Pod kapotou je to naozaj M.

Z časti to je pravda. Pod kapotou totiž bije osem valcové srdce. Na druhú stranu, tento motor je kombinovaný výhradne s elektromotorom a nové BMW Concept XM je hybrid. Automobilka sľubuje dojazd 80 kilometrov na čisto elektrický pohon. Cieľom spojenia týchto dvoch typov pohonu bolo dosiahnuť výkon 550 kW (750 koní) a krútiaci moment na hodnote rovných 1000 Nm.

Exit mobile version