Domov News Toto je “nová” Lancia Delta na safari, za vyše pól milióna eur

Toto je “nová” Lancia Delta na safari, za vyše pól milióna eur

Zdroj: Amos

Karosárska firma Automobili Amos vzkriesila legendu legiend – Lancia Delta. Ide o restomod tohto ikonického stroja a z rally sveta sa rozhodli ho posunúť do sveta Safari.

Na úvod treba povedať, čo restomody vlastne sú. Ide o klasicky vyzerajúce vozidlá, akým Lancia Delta rozhodne je a modernú techniku použitú pod kapotou. Práve karosárska firma Automobili Amos sa rozhodla znovuzrodiť Lanciu Delta. Momentálne vyrába model Delta HF Integrale a do portfólia pribudne aj model na safari. Cestovný restomod so základmi Lancia Delta nesie názov Futurista. Preto sa priam ponúka názov Safarista pre safari špeciál.

Ak máte zálusk na takýto model, musíte sa stať vyvoleným. Výrobca plánuje vyrobiť iba 10 takýchto unikátnych kúskov, pričom náklady na výrobu sa majú hýbať okolo 570 tisíc eur. Dôležité je podotknúť, že táto cena nezahŕňa zaobstaranie základu pre túto prestavbu. No a teraz si môžeme rozmeniť túto vysokú čiastku viac na drobné. Aby ste vedeli, za čo platíte.

Zdroj: Amos
Všetko na zákazku

Bodykit kompletne vyrobený na zákazku je z karbónu. Jeho súčasťou sa stane odstránenie zadných dverí, už ikonické hranaté blatníky, výrazný zadný spojler a vypuklá predná kapota. Model určený pre safari jazdy dostane aj odolnejšie nárazníky, zvýšenú svetlú výšku a špeciálne upravený podvozok. Rovnako tak na aute, ktoré má zvládať jazdu v zhoršenom teréne, nesmú chýbať terénne pneumatiky za ktorými svoje miesto dostanú oranžovo zvýraznené zásterky.

Zdroj: Amos

V interiéri tiež zvíťazila funkčnosť nad formou. Nesmie chýbať plnohodnotná klietka pre maximálnu bezpečnosť a tuhosť, športové škrupinové sedadlá s štvorbodovými alebo päťbodovými bezpečnostnými pásmi. Minimalistický digitálny prístrojový štít vykúka spoza športového volantu. Po pravej ruke dostane vodič hydraulickú ručnú brzdu na riadené šmyky a lepšiu manévrovateľnosť. Pre prípady núdze bude po ruke aj hasiaci prístroj alebo náhradné koleso.

Zdroj: Amos
Dvojliter pod kapotou s mnohými úpravami

Pod kapotou zostáva 2,0 litrový preplňovaný štvorvalec, no nezostáva bez úprav. Pribudli chladiace systémy pre vodu aj olej a rovnako aj vzduch prúdiaci do motoru. To všetko potrebuje motor pre optimálnu funkčnosť. Motor prepojili so sekvenčnou prevodovkou, ktorá následne distribuuje výkon na všetky štyri kolesá cez diferenciál ako vo svete rally.

Zdroj: Amos

Úpravou si prešli aj šasi a spĺňajú tak požiadavky skupiny A. Nové výkonnejšie brzdy a nastaviteľné odpruženie dotvárajú tento zdokonalený stroj. Tvorca tohto automobilu chce dopriať majiteľom úžasné zážitky za volantom ich výtvoru. Výrobca taktiež plánuje vyrobiť iba 10 kusov tohto modelu pričom, len náklady na výrobu odhaduje na približne 517-tisíc eur. V sume ešte nie je ani zahrnuté konkrétne auto, ktoré by sa prerobilo, takže predpokladaná suma môže byť ešte vyššia. Je jedno či jazdíte v horúcej púšti alebo na zamrznutom jazere, toto auto prinesie nevšedný zážitok z jazdy. Otázkou iba bude, či to všetko stojí za tie peniaze.  Možno za takúto sumu nenájdete aj niečo ešte oveľa viac unikátne.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJGaraz.cz
Predchádzajúci článokTýchto 9 vecí, by mali byť cez zimu súčasťou vášho auta
Nasledujúci článokNová limitovaná edícia Fiatu 500X Yacht Club Capri. Plátenná strecha a krásny interiér