startstop

Mercedes triedy E ide proti prúdu, zachová si spaľovací motor

Nová generácia modelu Mercedes triedy E príde v roku 2023 a v čase úplne elektrického znovuzrodenia nemeckej značky sa chystá dokázať, že obľúbenec spoločnosti Mercedes so spaľovacím motorom zostane stále dôležitým modelom.

Na európske cesty sa dostane nový Mercedes v druhej polovici budúceho roka, čím o niečo predbehne novú generáciu BMW radu 5 svojim príchodom. Avšak zatiaľ čo jeho rival príde s plne elektrickým variantom spolu so spaľovacím a hybridným pohonom, trieda E zostane so 48-voltovými mild-hybridnými benzínovými a naftovými motormi plus plug-in hybridný pohon. Namiesto toho sa elektrický sedan EQE od Mercedesu predstaví ako stajňový kolega triedy E v elektrickom prevedení.

 

Stále plní peňaženku Mercedesu

Nové vývojové prototypy triedy E spozorovali na verejných komunikáciách v Európe. trieda E má už takmer 30 rokov odznak výkonného sedanu Mercedes. Hoci predaj týchto modelov klesá v prospech SUV, stále ide o najpredávanejší štvordverový model Mercedesu. V roku 2020 predstavoval až 16 percent predajov značky. Absolútna hodnota dosiahla viac ako 300 000 predaných kusov aj napriek roku obrovskej globálnej neistoty.

Štýl novej Triedy E by nemal znamenať radikálny odklon od najnovšej Triedy C a Triedy S značky. Nové horizontálne zadné svetlá, hladší povrch, vzpriamenejší predok a štýlové prvky. Rovnako do dizajnu pribudnú aj zapustené, vysúvacie kľučky. Nová trieda E tak príde v prevedení sedan a kombi. Všetko nasvedčuje tomu, že modely kupé a kabriolet triedy E nebudú pokračovať, s príchodom úplne novej rady CLE. Práve rada CLE by mala pokryť vypustenie kabrioletu a kupé prevedenia triedy E.

Zdroj: Autotest.sk
Interiér na vzor triedy S a C

Interiér tak ako aj exteriér prejde úpravami. Tieto úpravy sa budú sústreďovať okolo nového systému dotykovej obrazovky orientovanej na výšku. Obrazovka vystupuje zo stredovej konzoly, opäť podobný znak s triedou C a triedou S. Štýl sa stane jednotným vo všetkých troch modeloch značky Mercedes, ale technológia poháňajúca obrazovky sa bude líšiť.

Triedy C a S sa líšia veľkosťou displeja a technológiou. Trieda E dostane pravdepodobne v štandarde 11,9-palcový displej, ktorý je pre triedu C voliteľný. Očakáva sa, že do štandardu zakomponujú plne digitálny prístrojový panel s dostupnými 3D prístrojmi. Trieda E by mala tiež ponúkať podobný head-up displej a semi-autonómne jazdné pomôcky ako jej väčší súrodenec. Tie budú však pravdepodobne ponúkané ako doplnková výbava.

Nová platforma = nové možnosti

Veľkú časť využívania tejto novej technológie umožní prechod na platformu Mercedes MRA2. Nová architektúra umožní triede E urobiť veľký skok vpred, pokiaľ ide o elektrifikáciu. K dispozícii bude aj 48-voltový mild-hybridný systém v celom rozsahu. Každá naftová a benzínová verzia novej Triedy E má podporovať túto technológiu, no najväčším lákadlom bude nový plug-in hybridný model s výrazne väčším elektrickým dojazdom a vyššou účinnosťou. Tento model využíva technológiu batérie a motora z Triedy S. Nový E 300 e prepojí 2,0-litrovú preplňovanú benzínovú jednotku s novou technológiou. Táto technológia umožní dojazd takmer 100 kilometrov na elektrinu.

Čo chystá AMG ?

Čo AMG naplánovalo pre novú triedu E, stále nepoznáme. Aj keď vysokovýkonné verzie budúceho modelu prídu chvíľu po uvedení základných modelov. Ďalší AMG C 63 sa presunie na nový plug-in hybridný štvorvalec s výkonom až 600 k. Zdroje v Nemecku naznačujú, že ďalší E 63 by si mohol zachovať charakteristický 4,0-litrový motor V8 s dvojitým turbom. Výkon by sa mohol vyšplhať na viac ako 650 koní a štandardom by mal zostať pohon všetkých kolies 4MATIC.

Pokiaľ ide o podvozok, nová trieda C vypustila vzduchové odpruženie zo zoznamu možností, ale trieda E by si mala túto možnosť zachovať. Rovnako ako pri väčšej triede S bude ponúkaný aj s novým systémom riadenia zadných kolies. Neposkytne však rovnakú schopnosť ako vlajková loď značky, ktorá dokáže otočiť zadné kolesá až o 10 stupňov v opačnom smere ako predné.

Exit mobile version