startstop

Nový Renault Austral – nástupca Kadjaru aj so spaľovacími motormi

Renault Austral

Renault dnes oficiálne predstavil úplne nový model Austral. Nepriamy nástupca Kadjaru sa bude predávať aj so spaľovacími motormi.

Nový Renault Austral nie je len nepriamym nástupcom modelu Kadjar, ale v blízkej budúcnosti budú jeho deriváty novodobou alternatívou k modelom Talisman, Koleos či Espace. Dizajn exteriéru aj interiéru 4,5 metra dlhého SUV nadväzuje na elektrický Mégane E-TECH. Predávať sa bude v 7 farbách karosérie, dvojfarebné prevedenie bude štandardom. Renault svojim zákazníkom ponúkne 17 až 20-palcové kolesá s rôznorodým dizajnom.

V hlavnej úlohe benziňáky

Na rozdiel od Méganu, ktorý sa predáva výhradne ako elektromobil, bude Austral dostupný aj so spaľovacími motormi, konkrétne benzínovými jednotkami 1,3 TCe a 1,2 TCe.

Ako prvý príde na trh benzínový štvorvalec 1,3 TCe s výkonom 140 koní a ako mikro-hybrid s výkonom 160 koní. Neskôr príde čas na úplne nový benzínový trojvalec 1,2 TCe s výkonom 130 koní doplnený o 48V mild-hybridnú technológiu. Tento variant bude vybavený 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a v kombinovanom jazdnom cykle by mal mať spotrebu 5,3 l/100 km. Táto pohonná jednotka sa stane základom pre full-hybrid s výkonom 200 koní používajúcim 1,7 kWh lítium-iónovú batériu a udávanou kombinovanou spotrebou 4,6 l/100 km.

Prémiový nádych interiéru

Kokpitu dominuje systém OpenR kombinujúci 12,3″ prístrojový displej na palubnej doske s 12″ vertikálne položenou multimediálnou obrazovkou. Netreba zabúdať ani na 9,3-palcový head-up displej premietajúci informácie o jazde na čelné sklo. Automatické prispôsobovanie jasu obrazovky a optimalizované reflexné vlastnosti umožnili zbaviť obrazovku OpenR tradičnej slnečnej clony. To vyvoláva dojem, že palubná doska sa akoby vznášala vo vzduchu. Medzi prednými sedadlami sa nachádza otvárateľná konzola, ktorá slúži ako opierka rúk, vnútri sa nachádza slot na telefón s možnosťou indukčného nabíjania.

V závislosti od výbavy a vybraných doplnkov zahŕňa interiér skutočné drevo, kožu, alcantaru, čalúnené textílie a ďalšie mäkčené materiály príjemné na dotyk, ktoré sú spárované s lakovanými prvkami vo farbách Deep Glossy Black a Satin Chrome. Celkový balík je vylepšený pridaním prispôsobiteľného systému osvetlenia známeho ako LIVING LIGHTS. V celom interiéri sa nachádza množstvo praktických odkladacích priestorov, ich celková kapacita je 35 litrov.

Zadné sedadlá sú posuvné v rozsahu 16 cm a sklápateľné v pomere 2/3–1/3. Základný objem batožinového priestoru otvárateľného bezdotykovo je 500 litrov (nehybridná verzia až 575 litrov), po sklopení zadných sedadiel narastie na 1525 litrov.

Postavený na novej podvozkovej platforme

Renault mení aj doteraz zaužívané označenie svojej najšportovejšej výbavy. Kým doteraz sme boli zvyknutí na R.S. Line, najšportovejšie vyzerajúci Austral sa bude volať Esprit Alpine. Pre tento model bude vyhradená nová matná farba karosérie Satin Shale Grey, či 20-palcové diamantom brúsené čierne hliníkové ráfiky Daytona s označením Alpine.

Nový Renault Austral je prvým modelom francúzskej značky postavený na aliančnej platforme CMF-CD. Ponechá si však možnosť vybavenia riadením všetkých kolies 4Control tretej generácie. Priemer otáčania takéhoto auta bude len 10,1 metra.

Vo výbave sa okrem iného objaví systém autonómnej jazdy 2. úrovne, 360-stupňová parkovacia kamera, automatický parkovací systém, audiosystém Harman/Kardon, či LED-matrixové svetlomety.

Renault Austral v pohybe si pozrite TU.

 

Exit mobile version