Domov Doprava Povinný obmedzovač rýchlosti v autách je schválený, čo nás čaká?

Povinný obmedzovač rýchlosti v autách je schválený, čo nás čaká?

Tak ako sme si museli zvykať v autách na systémy štart-stop, budeme si musieť zvyknúť aj na najnovší výmysel EÚ. Inteligentný obmedzovač rýchlosti bude musieť byť v každom aute homologizovanom po 6. júli 2022.

Tak ako nám pri nezapnutom bezpečnostnom páse auto vydáva zvukové signály, v nových autách si budeme musieť na toto zvyknúť aj pri prekračovaní maximálnej povolenej rýchlosti. Tak ako veľké množstvo vodičov ako prvé po naštartovaní auta siaha po gombíku na vypnutie štart-stop systému, po novom budeme vypínať aj inteligentný obmedzovač rýchlosti. Teda pokiaľ to bude možné.

Veľké množstvo asistentov.

Ešte v roku 2019 prijal Európsky parlament návrh Európskej rady pre bezpečnosť dopravy. Tento návrh sa zaoberal novými bezpečnostnými prvkami v autách. Od Júla 2022 budú musieť byť týmito prvkami vybavené všetky novo homologizované autá pre európsky trh a od roku 2024 úplne všetky nové autá. V Bruseli v tomto vidia zníženie počtu smrteľných dopravných nehôd na európskych cestách až o 20%, keďže nedodržanie maximálnej povolenej rýchlosti Brusel považuje za jednu z hlavných príčin nehodovosti. Po novom budú medzi povinné bezpečnostné systémy patriť už spomínaný inteligentný obmedzovač rýchlosti (ISA), asistent núdzového brzdenia alebo asistent pre udržiavanie vozidla v jazdných pruhoch.

Inteligentný obmedzovač rýchlosti
ISA.

Intellingent Speed Assist. Takto znie celý názov tohto bezpečnostného prvku. Tento inteligentný obmedzovač rýchlosti má fungovať podobne a v niektorých prípadoch dokonca lepšie ako signalizácia nezapnutých bezpečnostných pásov. Vozidlá po novom budú získavať dáta o maximálnej povolenej rýchlosti na základe podkladov z GPS a kamery, ktorá je určená na snímanie dopravných značiek. Podľa homologizačného protokolu bude tento systém automaticky aktivovaný pri každom naštartovaní vozidla. Naštastie bude možné tento systém deaktivovať, avšak pribudne ďalšia otravná činnosť k neustálemu vypínaniu štart-stop systému.

Inteligentný obmedzovač rýchlosti
 Dostatočne otravné.

Podľa najnovšej legislatívy musí tento systém upozorňovať vodiča vizuálne na prístrojovej doske, ale aj zvukovo. Ako menšie zlo nám príde upozornenie prostredníctvom vibrovania v plynovom pedále. Na šťastie automobilky majú zatiaľ voľnú ruku a môžu k návrhu tohto systému pristúpiť vlastnou cestou. Môžeme sa teda tešiť na spôsoby, akými sa automobilky s týmto otravným asistentom popasujú. Európskej únii pôvodne tieto vizuálne a akustické signály neprišli dostatočne efektívne. Chceli pristúpiť k oveľa agresívnejším spôsobom, a to automatickým brzdením, alebo dočasným obmedzením výkonu vozidla. Jedinou istou vecou zatiaľ zostáva fakt, že autičkári majú opäť o čom diskutovať. Na pozíciu verejného nepriateľa sa k systému štart-stop pridáva aj nový systém ISA.

BMW 7 2023 má vzadu 8K KINO! - PRVÉ DOJMY

 

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.4 / 5. Počet hodnotení 13

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJhttps://road-safety-charter.ec.europa.eu/
Predchádzajúci článokKauza 1 hviezdičky od Euro NCAP pre Daciu Jogger: podrobné info a vysvetlenie
Nasledujúci článokDostupné nabíjanie vozidla kdekoľvek sa budete na nachádzať? Čoskoro realita