startstop

Nový Range Rover Sport. Stále dostupný s osemvalcom

Land Rover prichádza s novou, už treťou generáciou veľmi obľúbeného Range Roveru Sport. Novinka dostala modernejší dizajn, úplne nový interiér a bohatú paletu motorizácii.

Síce druhá generácia Range Roveru Sport vyzerá stále dobre, pravdou však je, že oproti aktuálnej ponuke vyzerá trochu zastaralo. Po takmer desiatich rokoch prichádza teda Land Rover s novou generáciou veľmi obľúbeného Range Roveru Sport, ktorý je navrhnutý v najnovšom dizajnovom jazyku značky a vyzerá naozaj úchvatne.

Range Rover Sport
Podľa veľkého brata.

Nie je tomu až tak dávno, čo sme spoznali novú generáciu klasického Range Rovera a automobilka pre nás pomerne v krátkej dobe pripravila ďalšiu novinku. Nový Range Rover Sport vizuálne nadväzuje na svojho väčšieho brata. Na prvý pohľad je novinka viac uhladená, až by sa dalo povedať jednoliata. Aj vďaka tomu má nový Sport súčiniteľ odporu vzduchu len 0,29. Dizajnéri sa snažili auto opiticky čo najviac rozšíriť a prilepiť ho k zemi. Kompletne prepracovaná predná časť je toho dôkazom. O 25% užšie predné svetlá aj s prednou maskou vyzerajú opäť dynamickejšie. Celé to podčiarkuje pomerne agresívne navrhnutý predný nárazník. Z profilu si na novinke všimnete čelné sklo, ktoré je momentálne ešte výraznejšie sklonené ako tomu bolo doteraz. Novinka má teraz navyše najväčší spoiler v histórii automobilky. Z dadnej časti opäť upútajú vašu pozornosť úzke svetlá, ktoré sú prepojené čiernou linkou tak, ako pri ostatných modeloch značky.

Range Rover Sport
Viete odkiaľ vietor fúka. 

Pri porovnaní interiéru novej generácie s tou predošlou si budete myslieť, že ste v aute z inej planéty. Interiér je navrhnutý veľmi podobne ako pri väčšom súrodencovi. Oproti predchodcovi to teraz nie len vyzerá, ale aj je omnoho luxusnejšie. Novinka pasažierov doslova rozmaznáva. Za zmienku stojí napríklad Cabin Air Purification Pro, ktorý výrazne obmedzuje zápach, alergény a baktérie v kabíne. Ďalej sú tu predné sedadlá, ktoré sú nastaviteľné 22 rôznych smeroch a okrem vyhrievania a ventilácie ponúknu aj masážnu funkciu. Zadní pasažieri dostali väčší priestor na nohy a kolená. Ďalej novinka disponuje audiosystémom Meridian Signature Sound System, ktorý je najpokročilejší a najvýkonnejší, aký kedy v tomto modeli bol. Novinka je dokonca vybavená aktívnym systémom potláčania hluku, vďaka čomu budete cestovať ešte komfortnejšie.

Range Rover Sport
S osemvalcom, ale elektrifikácii sa nevyhol.

Začneme pekne od podlahy. Novinka stojí na platforme MLA-Flex, vďaka ktorej je karoséria až o 35% tuhšia. Výrobca vyzdvihuje nový Dynamic Response Pro, ktorý dokonalo spolupracuje s najnovšou generáciou pneumatického odpruženia. Nechýba ani aktívne potláčanie náklonov v zákrutách pomocou 48V siete. Lepšej ovládateľnosti taktiež pomáha aj natáčacia zadná náprava, ktorá sa dokáže vychýliť o 7,3 stupňa. Všetky motory sú spriahnuté s 8-stupňovou prevodovkou ZF a pohonom všetkých štyroch kolies. Oba plug-in hybridné pohonné jednotky kombinujú šesťvalce s objemom 3 litre s elektromotorom o výkone 105 kW. Batéria má kapacitu 38,2 kWh a lákajú tak na čisto elektrický dojazd presahujúci hranicu 100 km. Na vrchole palety motorov tróni motor V8 Twin Turbo s výkonom 530 koní, pochádzajúci od BMW. Toto obrovské SUV s ním vystrelí na 100 km/h za slušných 4,5 s. Mild-hybridné verzie zastupujú motory P360 a P400 s benzínovými motormi Ingenium a naftové motorizácie D250, D300 a D350.

Exit mobile version