Honda S2000
Ukričaný japonský chuligán, ktorý točí 9000 otáčok za minútu. Videli ste niekedy Hondu S2000 v plnej paľbe?
Tento legendárny roadster sa vyrábal na rovnakom mieste ako nemenej ikonická Honda NSX. Zabudnite na typicky továrenskú výrobu. Auto je z veľkej časti poskladané ručne. Pod hliníkovou kapotou sa nachádza točivý štvorvalec uložený až za prednou nápravou. Vďaka tomu, kompaktným rozmerom a nízkemu ťažisku mení auto smer ako nadopovaná myš. Aby motor zvládol tú obrovskú záťaž, má kované piesty i karbónové vložky valcov.
Tie sa odlievali priamo pri výrobe hliníkového bloku motoru rovnako ako v prípade 3,2-litrového šesťvalca v NSX. Aj keď sa to nezdá, Honda S2000 je relatívne ťažké auto. Váži 1260 kg, ale svedčí to len o tom, že všetky použité komponenty sú robustné, preto je toto auto obľúbeným nástrojom rôznych amatérskych pretekárov. Manuálna prevodovka s absolútne krátkymi dráhami radenia len podporuje puristicky mechanický zážitok z riadenia tohto auta. Nech hľadáte ako hľadáte, žiadne auto s podobným charakterom sa už v súčasnosti nevyrába.
V Európe je na predaj len pár desiatok kusov. Pod 30-tisíc eur kúpite iba rôzne vytunované kusy s veľkým nájazdom, na originál v dobrom stave si pripravte minimálne 40-50 tisíc eur. Kráľovsky sa ale zabavíte a cena tohto auta zrejme už nikdy nespadne.