startstop

Aj Kia dobieha etablované Európske značky. Svedčí o tom nárast trhového podielu

Kia Ced SW

Trhový podiel je vecou, ktorá zaujíma každú jednu automobilku na danom trhu. Kia aj vďaka svojim rýchlym dodaniam dokázala zlepšiť svoje postavenie.

Trhový podiel automobilky Kia sa v minulom mesiaci – apríl 2022 – dokázal vyrovnať rekordu z januára a to hodnotou 5,7%. Kia celkovo v Európe predala 47.725 vozidiel, čo je o 12,5% viac, než tomu bolo v rovnakom čase pred rokom! Trh ako taký však celkovo poklesol a to až o 20,2%. Aj vďaka týmto hodnotám a úsiliu sa kórejská automobilka dokázala dostať na piatu priečku spomedzi všetkých automobiliek ponúkaných na starom kontinente. Slovenský trh taktiež nezaváhal a registrovaných v mesiaci apríl bolo 751 kusov vozidiel, čo predstavuje 12,4% podiel.

Pre Kiu je 5,7% európsky podiel významným míľnikom. Touto hodnotou dosiahla svoje doteraz zaznamenané maximum z januára tohto roku. Za daný mesiac sa tak radia do TOP5 automobiliek v celej Európe.

Celkovo sa v EÚ a Spojenom kráľovstve registrovalo 47.725 vozidiel, čo s identickým mesiacom v minulom roku hovorí o náraste o 12,5%! V danom čase bol však trh prepadnutý o viac ako 20 percent, odhliadnuc od roku 2020, ktorý bol v rovnakom čase zachvátený najväčšou vlnou pandémie koronavírusu.

Neustály rast

K rastúcemu trendu značky Kia sa vyjadril aj prezident Kia Europe, Jason Jeong: „Európsky automobilový trh mal v minulom mesiaci pokles, no Kia dokázala aj pri poklese vyťažiť maximum a získať nárast trhového podielu. Podľa najnovších informácií je Kia najrýchlejšie rastúcou značkou v rámci EÚ.“

Modelové portfólio Kórejčanov je naozaj pestré. Automobilka myslí na udržateľnosť a hlavne na budúcnosť. Najpredávanejšími modelmi automobilky bol pochopiteľne nový Sportage s celkovým počtom 8.368 kusov, Ceed v počte 7.995 kusov a dobre sa darilo aj modelu Niro, ktorého sa celoeurópsky predalo 6.735 kusov. Kia sa teda drží svojho Plánu S, ktorý hovorí o celoelektrifikácii portfólia do roku 2035 a do roku 2027 Kia plánuje rozšíriť svoje portfólio o ďalších 14 modelov na čisto elektrický pohon.

Celoslovensky sa od začiatku roka Kii podarilo predať dokopy 2.767 vozidiel, čo je podiel na trhu vo výške 10,9%. Najpredávanejšími modelmi je rodina Ceed (1.146 kusov), Sportage (862 kusov) a top3 uzatvára Rio (226 kusov). Čo sa týka elektromobilov, Kia je od začiatku roka v tomto segmente dominantná a má prvé miesto s počtom 62 kusov predaných elektrických vozidiel.

Okrem Kie sa darí aj koncernovému bratovi Hyundai. Tomu sa celoslovensky podarilo v minulom mesiaci predať 3.169 kusov vozidiel. Najpredávanejším modelom bola znova raz rodina i30, ktorá dosiahla číslo 1.423 predaných kusov. Druhým najpredávanejším modelom značky je pochopiteľne Tucson s počtom 907 kusov. Top3 pre Hyundai je uzatvorený modelom i20 s 257 predanými kusmi.

Je teda naozaj vidieť, že aj keď je aktuálne doba taká aká je, Kórejčania dokážu držať krok a pridávať mu ešte o dva – tri navyše, aby budovali svoje renomé. Stálicou na prvej priečke je stále jednoznačne značka Škoda, no tá sa ešte stále pasuje s problémami vo výrobe. Fabriky Kie a Hyundaiu idú naplno, no taktiež aj s menšími odchýlkami. Keby fabriky mali dostatok komponentov a zobrali by sme na potiaž to, že Škodovka stále bojuje, tak Hyundai s Kiou by sa dokázali dostať na podobné registračné čísla.

Exit mobile version