startstop

Nástupca modelu M1 je za dverami. Čakali ste superšport ? Ste na omyle

Spoločnosť BMW a jej divízia M oslavuje tento rok svoje 50. výročie. Divízia BMW M používa sériové modely bavorskej značky a vytvára z nich ešte unikátnejšie kúsky. V 70. rokoch minulého storočia však prišli so svojim vlastným modelom s označením M1. Tentokrát sa chystajú na niečo podobné, no nepôjde o superšport ale o SUV. Šéf divízie M nám objasní, prečo je tomu tak.

Od predstavenia modelu M1 zažila divízia M mnoho ďalších míľnikov. No ich ďalší vlastný model prichádza až teraz, po 50 rokoch. Nový vlastný model BMW M ponesie príznačný názov XM. Modelu XM sa dočkáme ešte v priebehu tohto jubilejného roka pre značku. A aj napriek tomu, že sa môže zdať zvláštne, že SUV nahradilo kupé či superšport, máme na to vysvetlenie. Francius van Meel sa podujal vysvetliť, prečo sa rozhodli poctiť práve automobil typu SUV možnosťou niesť následníctvo modelu M1.

Pokračuje v šľapajách M1

„V dobe uvedenia modelu M1 každá automobilka, ktorá chcela ukázať niečo špeciálne, postavila športové auto. Bol to segment, do ktorého sa chceli dostať všetci. Keď sa dnes pozriete na najväčší, najdôležitejší a najrýchlejšie rastúci segment, je to jednoznačne segment SUV. V porovnaní s ostatnými výrobvami nám v ponuke M modelov takáto vrcholná, výrazná a luxusná vlajková loď chýbala.“

BMW v priebehu minulého roka predstavilo koncept s názvom Concept XM. Koncept by sa podľa všetkého mal stať pevným základom produkčného modelu. To môže byť predzvesť kontroverzných reakcii na tento model v poli širokej verejnosti. S ohľadom na pozíciu vlajkovej lode sa toto auto pokúsi zaujať aj parametrami výkonu. Pod kapotu sa dostane plug-in hybridná pohonná jednotka. Základom sa stane benzínový osemvalec a kombinovaný výkon celej sústavy dosiahne 650 koní.

Priblíži sa k dedičstvu M

Nový model XM sa priblíži k dedičstvu divízie M. V priebehu päťdesiat ročnej histórie BMW M sa vždy kládol dôraz na sledovanie trendov v civilných ale aj športových vozidlách. Vzájomne sa tieto dva svety dokázali vždy niečím obohatiť. Model XM príde so spomínaným plug-in hybridným ústrojenstvom, na čo neskôr naviaže pripravovaný závodný špeciál kategórie LMDh. Už viackrát sa ukázalo, že to čo funguje v závodných špeciáloch, nájde svoje opodstatnenie aj v produkčných automobiloch.

Aj napriek rôznym námietkam o vhodnejších vlajkových lodiach divízie M s motorom uprostred existuje jasná odpoveď. Na svete sa za tie naj momentálne považujú vozidlá ako Mercedes-AMG G63, Lamborghini Urus či Aston Martin DBX. A keďže automobilky sa musia riadiť aj dopytom svojich zákazníkov, XM je racionálnym riešením.

Exit mobile version