startstop

TOP 4 jazdenky do 15.000 eur s dojazdom vyše 1000 km

V čase vysokých cien pohonných hmôt a rastúceho počtu elektromobilov v portfóliách modelov jednotlivých automobiliek môže byť téma dojazdu pre mnohých motoristov mimoriadne aktuálna.

Vybrali sme 4 jazdené autá do 15-tisíc eur, ktoré vynikajú nízkou spotrebou v reálnom svete a umožnia vám prejsť na jedno natankovanie viac než 1000 km aj pri nie úplne ľahkej nohe na plyne.

Renault Clio V 1,5 dCi
Foto: starstop.sk, Karol Gajdoš

Piata generácia Renaultu Clio sa niekoľko mesiacov po uvedení na trh predávala aj so známym dieselovým štvorvalcom 1,5 dCi kombinovaným so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. U nás sa dala kúpiť len jeho silnejšia, 115-koňová verzia. V zahraničí nájdete aj 86-koňový variant a zrejme aj po ňom sa budete musieť poobzerať. Silnejších verzií sa totiž predalo extrémne málo a keďže ide o relatívne nový model (modelový rok 2020), tak ich v inzercii prakticky ani nenájdete. Majiteľom sa ani nečudujeme, pretože voľbou naftového Clia vyhrali parádny jackpot. V garáži majú šikovné malé auto s vyspelým, komfortným podvozkom, príjemným interiérom a mimoriadne úsporným motorom.

Počas nášho redakčného testu sme s Cliom absolvovali cestu z Bratislavy do Komárna s priemernou spotrebou 3,2 l/100 km. Aj na diaľnici pri rozumnej rýchlosti sa zmestíte do 4 litrov, koniec koncov priemerná spotreba na konci nášho týždňového testu bola 4,2 l/100 km. Toto Clio má síce iba 39-litrovú nádrž, ale bez väčších problémov teda viete na jedno natankovanie prejsť niečo vyše 1000 kilometrov.

Pokračovanie na ďalšej strane

Volvo C30 DRIVe 1,6 D
Foto: Volvo

Volvo C30 sa vymyká všetkým konvenciám, ale pri súčasných cenách pohonných hmôt by mohlo zažiť svoju vlastnú renesanciu. V roku 2009 Volvo uviedlo na trhu verziu DRIVe, ktorá mala v čase vrcholiacej finančnej krízy ponúknuť zákazníkom univerzálny automobil s nízkymi prevádzkovými nákladmi. Srdcom auta je vznetový štvorvalec s objemom 1,6 litra a výkonom 109 koní. Krútiaci moment 240 Nm prenáša na predné kolesá päťstupňová manuálna prevodovka. Volvo v tabuľkách uvádzalo priemernú spotrebu 4,5 litra. Mimo mesta dokáže jazdiť aj úspornejšie. Napríklad v našom vtedajšom redakčnom teste sme s ním dokázali sme skresať spotrebu pod 3 l/100 km. Na rozdiel od súčasného trendu znižovania objemu palivových nádrží má toto Volvo ešte poctivú, 52-litrovú nádrž, takže pri svojom nízkom apetíte sa opäť bez väčších problémov zastavíte pri tankovacom stojane po prejdení vyše 1000 km.

Pokračovanie na ďalšej strane

BMW 520d
Foto: BMW

Naftový štvorvalec od BMW, známy pod označením 20d, sa tu musí objaviť. Väčšinou ide o základnú motorizáciu daného modelu, ale pokiaľ sa v premávke nepotrebujete pretekať, ide vždy o mimoriadne racionálnu voľbu. Obzvlášť s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou, ktorá je podstatne menej smädná ako automat. V podobe BMW radu 5 tu máte klasický sedan s veľkým vnútorným i batožinovým priestorom, perfektnou pozíciou za volantom a čitateľné jazdné vlastnosti s pohonom zadných kolies. Stovky diaľničných kilometrov zvládne prejsť so spotrebou okolo 5-6 l/100 km. Keďže palivová nádrž má objem 70 litrov, 1000 km najazdíte bez toho, aby ste medzi tým museli financovať ropné spoločnosti. Ak cestujete veľa a často, len veľmi málo automobilov bude lepšou voľbou, než táto.

Pokračovanie na ďalšej strane

VW Passat 1,6 TDI BlueMotion
Foto: Volkswagen

Azda najznámejší automobil s dlhým dojazdom. Na internete nie je žiadny problém nájsť zadokumentované prípady, kedy ich majitelia prešli na jedno natankovanie vyše 2000 km. Samozrejme, na podobné prejdenie vzdialeností sa potrebujete pohybovať s relatívne rovinatej krajine a ísť ideálne okolo 70-80 km/h. No aj v skutočnom svete dokáže jazdiť tento Passat mimoriadne úsporne. Pomáha mu k tomu dobre sprevodovaná šesťstupňová manuálna prevodovka, ktorá napríklad pri rýchlosti 130 km/h točí iba 2000 ot./min. Spotreba na diaľnici sa tak pohybuje okolo 5 l/100 km, na okresných cestách ešte oveľa menej. Keďže nádrž má objem poctivých 70 litrov, s týmto Passatom na čerpacie stanice rozhodne nemusíte chodiť často. Auto bolo obľúbeným firemným vozidlom, takže ojazdených kusov nájdete dostatok a za dobré ceny. Motor má výkon 105 koní a krútiaci moment 250 Nm. Dynamikou je plne porovnateľné s ostatnými vozidlami v tomto výbere.

Ak Vás zaujíma, akú reálnu spotrebu majú ďalšie jazdené autá, odporúčame vám si prečítať náš starší článok TU.

Exit mobile version