startstop

Sedany nesmú vymrieť. Toyota Crown prichádza v 4 rôznych podobách

Toyota Crown sa u nás síce nepredáva, ale v Japonsku ide o veľký pojem, porovnateľný napríklad s Hondou Civic. Od roku 1955 vzniklo celkovo 15 (!) generácií a momentálne stojíme na prahu predstavenia tej šestnástej. Tá sa ukazuje hneď v 4 karosárskych verziách – sedan, kombi, crossover a SUV-kupé. 

Toyota Crown debutovala v roku 1955 ako prvé sériovo vyrábané osobné vozidlo vytvorené samotnou Toyotou. Prvý nezávisle vyvinutý luxusný automobil na začiatku povojnového obdobia sledoval hodnoty, ktoré sú aktuálne aj dnes, avšak keďže k nim pribudli diverzifikačné potreby zákazníkov, táto dlhoročná vlajková loď značky sa predstavuje až v 4 variantoch. A to celkom skoro po predstavení predošlej generácie. Tá je na trhu od roku 2018. Evidentne sa ukázalo, že mnohí zákazníci uprednostňujú crossoveri či SUV a typické sedany pomaly vymierajú. Toyota preto vynechala typický facelift a rovno predstavila novú generáciu, ktorá prináša do sveta “korunky” čerstvý vietor.

Postavená na platforme Highlanderu

Toyotu Crown teraz charakterizujú spojené predné a zadné svetlá a jednoduchý, no pritom rafinovaný a majestátny dizajn. Automobily sú postavené na platforme TNGA poskytujúcej ľahkú, no pritom pevnú konštrukciu s vysokou tuhosťou. Vpredu sú použité vzpery McPherson a vzadu viacprvkové zavesenie. Zapracovalo sa aj na odhlučnení a eliminovaní vibrácií. Crown tak bude tá najpohodlnejšia Toyota zo všetkých. Koniec koncov, na vlajkovú loď značky sa to aj patrí.

S elektrifikáciou to nepreháňa

Crown je vybavený Toyota Teammate, teda súborom asistenčných technológií pre vodiča. Spomeňme napríklad systém Advanced Drive umožňujúci automatizovanú jazdu v dopravných kolónach či Advanced Park. Systém, ktorý automaticky zaparkuje alebo vyparkuje z parkovacieho miesta a dá sa ovládať na diaľku.

Na pohon budú slúžiť dve full-hybridné pohonné jednotky. Prvým je hybridný systém, ktorý kombinuje radový 4-valcový turbomotor s novo vyvinutou bipolárnou nikel-vodíkovou batériou. Druhý je systém používajúci 2,5-litrový benzínový motor.

Začne myslieť globálne

Všetky štyri verzie Toyota postupne uvedie počas nasledujúcich 18 mesiacov na celkovo 40 svetových trhov. K nám sa pravdepodobne v takejto podobe nedostane, ale ako prezlečený Lexus to nie je celkom vylúčené. Na rovnakej podvozkovej platforme stojí napríklad aj Highlander. Viac technických údajov zatiaľ nie je známych.

 

Exit mobile version