startstop

De Tomaso P900 je okruhová špecialita s motorom, ktorý ešte neexistuje

Automobilka De Tomaso sa pripomína brutálnym hyperšportom P900. Jeho extrémna cena sa vyrovná samotnému autu, ktoré ponúkne výkon 900 koní a to pri váhe len 900 kilogramov.

Automobilku zdieľajúcu rodné mesto s talianskou ikonou Ferrari už považovalo množstvo ľudí za mŕtvu. De Tomaso preslávili najmä modely z druhej polovice 20. storočia, a to Mangusta z roku 1960 alebo Pantera, ktorá vznikla o desať rokov neskôr. V roku 2019 taliansky výrobca vstal z popola a priviedol na svet model P72, potom sa však znova odmlčal. Teraz sa pripomína opäť s modelom P900.

Extrémna limitka

Zatiaľ čo model P72 bol orientovaný skôr ako GT-čko, novinka De Tomaso P900 sa oveľa viac zameriava na pretekársky okruh. Dizajn ďalšieho pokusu automobilky o návrat na výslnie očividne nadväzuje na svojho predchodcu, model P72. Čo sa vizuálnej stránky týka, hneď na prvý pohľad vidíme oveľa viac aerodynamicky funkčných prvkov. V prednej časti novinka nedostala len väčšie nasávacie otvory, ale celkovo ostrejšie črty oproti modelu P72. Za kabínou sa nachádza nasávací otvor, na ktorý nadväzuje stredová plutva, ktorá zvyšuje stabilitu. Na túto plutvu ďalej nadväzuje obrovské zadné krídlo, ktoré má v sebe integrované brzdové svetlá. Toto krídlo navyše taktiež podporuje systém DRS, ktorý poznáme z F1.

Úpravami mala prejsť aj podlaha, ktorá taktiež zlepšuje aerodynamiku. Pre zachovanie exkluzivity sa automobilka rozhodla vyrobiť len 18 kusov tohto modelu, takže pokiaľ ste dostali chuť na niečo talianske a Ferrari vám príde lacné, mali by ste sa poponáhľať. Len si nezabudnite pripraviť približne 3 milióny dolárov.

Motor ktorý neexistuje

O pohon sa má starať úplne nový, atmosférický motor V12 s objemom 6,2 litra. Tento motor si vysníval sám zakladateľ automobilky, Alejandro de Tomaso ešte v 60-tych rokoch, kedy spracoval návrhy, z ktorých celé P900 vychádza. Tento motor zaujme hlavne možnosťou vytočiť ho až do 12.300 ot./min. Týmto prekonáva aj motor spoločnosti Cosworth, ktorý dodávali pre Gordon Murray T.50. O celú produkciu by sa mala starať nemecká firma Capricorn, ktorá sa podieľa aj na vývoji karbónového šasi. Motor bude prenášať výkon na cestu prostredníctvom prevodovky Xtrac a údajne by mal vážiť len 220 kilogramov.

Podľa De Tomaso ide o najľahší a najkratší produkčný motor. Jediným problémom je, že zatiaľ neexistuje. Jeho výroba by sa mala začať až v priebehu roku 2024, lenže auto bude dostupné k predaju už od leta 2023. Pokiaľ nebudete chcieť na novú V12 čakať, nové P900 bude dostupné aj s motorom V10, ktorý vychádza z F1

Exit mobile version