Domov News Moskvič sa prebúdza zo spánku, budíček nastavuje Čína

Moskvič sa prebúdza zo spánku, budíček nastavuje Čína

Rusko sa rozhodlo vzkriesiť Moskvič. Táto značka z čias sovietskej éry vstáva z popola. Tentokrát však s poriadnou dávkou čínskeho umu a dizajnu.

Uplynuli už dlhé roky, odkedy značka Moskvič vyrobila svoje posledné vozidlo. Z dôvodu ruskej agresie na Ukrajine sa automobilka Renault vzdala svojho výrobného závodu neďaleko Moskvy. Rusi našli jeho nové využitie, bude tu vznikať nový Moskvič.

Tvoj dizajn vyzerá povedome

Novodobý Moskvič, našťastie, nepobral z dizajnu svojho predchodcu nič. V minulosti sme sa stretávali s Moskvičmi v karosárskom prevedení sedan, respektíve hatchback. Nový Moskvič 3 však kráča s dobou a vzal na seba podobu populárneho crossoveru s benzínovým motorom. Nesmú chýbať ani výdobytky dnešnej doby ako LED svetlomety či veľký dotykový displej infotainment systému.

A keďže automobilový priemysel v Číne prekvitá, nikoho asi neprekvapí, že nový Moskvič 3 vyzerá ako súrodenec čínskeho crossoveru JAC Sehol X4, respektíve JAC JS4. Aktuálne platí, že na výrobu ruského Moskviča sa použil nielen dizajn, ale aj platforma a technika od čínskeho JAC. Dokonca aj diely sú dovážané priamo z Číny.

Renault si nechal zadné dvierka

Vráťme sa však späť k automobilke Renault, ktorá sa rozhodla po útoku na Ukrajinu opustiť Rusko a ruský trh. Predala tak svoju fabriku priamo štátu za symbolický jeden rubeľ. Nechali si však aj zadné vrátka a možnosť odkúpenia fabriky späť do šiestich rokov. Okrem fabriky Renault predal rovnako za rubeľ aj svoj podiel v automobilke AvtoVaz.

Aktuálne plány ukazujú, že by sa v tomto roku malo vyrobiť iba 600 kusov tohto nového modelu. To znamená, že predaje v Rusku vôbec prvýkrát neprekročia 1 milión kusov za rok. Budúci rok však vidí automobilka optimistickejšie a chce vyrobiť až 50 tisíc automobilov. Ak sa podarí udržať dodávateľský reťazec z Číny, nič nebude brániť, aby sa im to aj podarilo. Postupne sa však plánuje zvýšiť objem lokalizovanej výroby, aby sa neskôr minimalizoval dovoz komponentov zo zahraničia.

Pod výrobnou kapacitou

Plán vlády však smeruje ešte ďalej, až ku 100 tisíc vyrobeným kusom za rok. Predpokladá sa, že prídu postupne aj elektrifikované modely. Tento cieľ je však veľmi podpriemerný, nakoľko výrobná kapacita sa môže hýbať až na úrovni 300 tisíc vozidiel ročne. Aj napriek problému dostať sa ku komponentom sa ruský Moskvič chce postupne osamostatniť a zapojiť do dodávateľského reťazca domácich dodávateľov. To však potrvá, keďže väčšina komponentov bola do začiatku vojny vyrábaná firmami zo západu.

Pod kapotu Moskviču 3 sa môže dostať viacero pohonných jednotiek. K dispozícii budú benzínové motory s objemom 1,5 respektíve 1,6 litra s manuálnou, respektíve CVT prevodovkou. Základný benzínový motor má výkon 88 kW a krútiaci moment 150 Nm. Podľa dostupných informácii by mal spĺňať emisnú normu Euro 5.

Má šancu?

Vozidlo už v základnej výbave dostane viaceré asistenčné systémy, ktoré sú u nás štandardom. V maximálnej možnej výbave nesmie chýbať napríklad asistent udržiavania v jazdných pruhoch, digitálny prístrojový štít, systém núdzového zastavenia a mnohé ďalšie. Cena takéhoto rusko-čínskeho crossoveru sa má pohybovať niekde na úrovni medzi 25 až 32 tisíc eur.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokCivic Type R uletel s cenou. Stojí ako Ford Mustang
Nasledujúci článokPosteľ, kuchynka aj sporák. Mercedes EQT Marco Polo je koncept elektrického mikro karavanu