Domov News Renault vyvíja vysoko účinnú obojstrannú palubnú nabíjačku

Renault vyvíja vysoko účinnú obojstrannú palubnú nabíjačku

Spoločnosti CEA a Renault pracujú na budúcich generáciách V2G technológií. Nasadené by mali byť do konca desaťročia. Za týmto účelom spoločne vyvinuli novú architektúru elektronického meniča výkonu priamo integrovanú do nabíjačky vozidla.

Výsledkom takmer trojročného výskumu je zatiaľ výkonový menič energie (elektronické zariadenie umiestnené medzi zdrojom elektrickej energie a napájanou záťažou, ktoré umožňuje prispôsobenie zdroja záťaži a riadenie prenosu energie z jedného zdroja do druhého). Je kompaktnejší, pozostáva z 11 patentov a je vyvinutý z inovatívnych materiálov. Znižuje energetické straty až o 30 %, skracuje dobu nabíjania vozidla a zaručuje trvanlivosť batérie. Vďaka ukladaniu energie z elektrickej siete bude obojsmerný.

Výskumné a vývojové tímy CEA a Renaultu spojili svoje odborné znalosti v oblasti palubnej výkonovej elektroniky a najmä v oblasti polovodičových materiálov so širokým pásmovým odstupom, napríklad nitrid gália alebo karbid kremíka.

Výsledkom je, že nová architektúra založená na širokopásmových polovodičových materiáloch umožňuje znížiť straty energie o 30 % počas konverzie a o rovnakú hodnotu znížiť zahrievanie, čím uľahčuje chladenie konverzného systému. Práca inžinierov na optimalizácii aktívnych (polovodičov) a pasívnych (kondenzátory a vinuté indukčné súčiastky) komponentov navyše umožnila zníženie objemu a nákladov na nabíjačku. Vďaka použitiu feritových materiálov, určených pre vysokú frekvenciu, a procesu tvarovacieho vstrekovania nazývaného „Power Injection Molding“, sa menič stal kompaktnejším.

Renault

Smerom k väčšiemu výkonu

Táto nová architektúra meniča ponúka nabíjací výkon 22 kW v trojfázovom režime, čo umožňuje rýchlejšie nabíjanie vozidla a zároveň zabezpečuje odolnosť batérie. Umožňuje tiež obojsmerné nabíjanie, takže energia uložená v batérii sa môže vrátiť do siete alebo použiť na zásobovanie energetických potrieb autonómneho domu za predpokladu, že napríklad dom je vybavený obojsmerným meračom. Riešenie je kompatibilné s normami elektromagnetickej kompatibility (EMC) sietí a automobilu.

Jean-François Salessy, viceprezident Advanced Engineering, skupiny Renault, vysvetľuje: „Tento projekt s CEA prekonal naše očakávania tým, že potvrdil schopnosť dosiahnuť očakávaný výkon z hľadiska účinnosti a kompaktnosti. Otvára silné vyhliadky pre výkonovú elektroniku, ktorá je skutočnou výzvou pre elektromobily a čo najlepšie využitie kapacity batérií. Vďaka obojsmernému nabíjaniu vozidlo slúži elektrickej sieti a umožňuje koncovému spotrebiteľovi znížiť náklady na energiu.“

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokČo sa im stalo? 25 rokov by ste márne hľadali vo Volvách toto
Nasledujúci článokCarroll Shelby a pocta k jeho nedožitým 100. narodeninám