Domov News Americký Volkswagen Atlas sa dočkal modernizácie, no ostal bez V6

Americký Volkswagen Atlas sa dočkal modernizácie, no ostal bez V6

Volkswagen Atlas nepatrí medzi autá, ktoré by sa vyskytovali v našich zemepisných šírkach. Automobilka Volkswagen totiž tento model vyrába výhradne pre severoamerický a čínsky trh. Atlas teraz dostal nový, modernejší vzhľad, no pod kapotou už nenájdete ani šesťvalec. Maximom sa stáva turbom preplňovaný dvojlitrový štvorvalec. Bude to Američanom stačiť?

„Update“ modelu Volkswagen Atlas si automobilka prichystala na autosalón v Chicagu. Modernizovaný Atlas ponúka novšie a súčasnejšie dizajny nielen v interiéri. Výrobca kládol dôraz na použitie lepších materiálov, prepracovaný vnútorný priestor a prerodom prešli aj pohonné jednotky pod kapotou. Svoju labutiu pieseň si totiž užil motor V6. Po novom by ste ho pod kapotou Atlasu hľadali márne.

Už druhý facelift v poradí

Modernizácia sa dotýka klasického 7-miestneho SUV, ktoré sa svojej premiéry dočkalo v roku 2017. Faceliftom potom prešlo o 3 roky neskôr. Rovnako tak si zmenami prechádza aj 5-miestny variant VW Atlas Cross Sport, ktorý na trh v USA uviedli v roku 2020. Väčšie, 7-miestne SUV tak podstupuje už svoj druhý facelift v poradí.

V rámci exteriéru sa zmeny týkajú v masky chladiča i predných svetlometov, ktoré spája osvetlená linka v hornej časti, podobne ako pri nových európskych modeloch VW. Maska je v porovnaní s predchodcom väčšia, má menej chrómových častí a ponúkne aj osvetlené logo VW. Aby sme nezostali iba pri maske, svojimi drobnými zmenami prešiel aj predný nárazník.

Keď vpredu, tak aj vzadu

Bočný pohľad nám toľko zaujímavých zmien neprinesie. Zmenila sa ponuka zliatinových diskov s novými dizajnmi. Rozmery kolies sa hýbu medzi 18 až 21 palcami. Zadná časť ponúkne ešte výraznejšie svetlá, ktoré sú rovnako ako vpredu opticky prepojené. Osvetlené logo VW nesmie chýbať. Obidva modely dostanú aj výraznejší zadný spojler a v prípade Cross Sport sa zvýraznil difúzor. Atlas R dostane ešte viac športových doplnkov, aby vynikal od štandardného modelu.

Zásadné zmeny sa udiali v interiéri. Spomínané kvalitnejšie materiály a lepšie spracovanie majú priniesť oveľa väčší komfort. Zmenami prešli výduchy klimatizácie, tlačidlá a k dispozícii bude 10,25-palcový digitálny prístrojový panel. Ten doplní voľne stojaca 12-palcová obrazovka infotainment systému. Nesmieme zabudnúť na nové kožené čalúnenie či ambientné osvetlenie v 30 farbách.

O výkon sa báť netreba

Do štandardu patrí trojzónová klimatizácia, vyhrievanie volantu, bezdrôtové nabíjanie telefónu, šesť USB-C portov a mnohé ďalšie. V prípade vyšších výbav sa dá počítať aj s head-up displejom, adaptívnym tempomatom či pokročilejšími jazdnými asistentmi. Pod kapotu sa však už v modernizovanej verzii nedostane motor V6. Nový štvorvalec ponúkne výkon na úrovni 198 kW s krútiacim momentom 370 Nm. Jeho výkon tak dosahuje iba o 5 kW menej, než spomínaný šesťvalec.

Nový štvorvalec ponúkne výhradne spojenie s 8-stupňovou automatickou prevodovkou s pohonom na prednú nápravu. K dispozícii má byť aj model s pohonom oboch náprav 4Motion s možnosťou ťahať príves s hmotnosťou 2,25 tony. Modernizovaný Volkswagen Atlas dorazí na trh ešte v druhej polovici tohto roka. Škoda, že u nás takýto kúsok nekúpime.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokPRVÁ JAZDA Mercedes EQS SUV – opulentná pevnosť
Nasledujúci článokUmelecké diela alebo gýče? Takto utrácajú peniaze najbohatší ľudia na svete