startstop

Stávka na odvážny dizajn sa Hyundaiu vyplatila. Tucson je najpredávanejším kompaktným SUV v Európe

Segment SUV vozidiel je v ostatných rokoch v Európe veľmi významný a u zákazníkov sa teší mimoriadnej obľube. Najpredávanejším kompaktným SUV roka 2022 a zároveň ôsmym najpredávanejším vozidlom Európy sa stal Hyundai Tucson.

Podľa údajov zostavených spoločnosťou JATO Dynamics si Tucson na svoje konto si pripísal 150 803 registrácií. Napriek tomu, že predaj nových vozidiel v Európe medziročne klesol, predaj Tucsonu v porovnaní s rokom 2021 vzrástol o jedno percento. Aj vďaka tomu sa Tucson umiestnil na celkovom ôsmom mieste spomedzi všetkých áut predaných v minulom roku v Európe.

Po ďalšom roku silných predajov v Európe zašiel Tucson ešte o krok ďalej, keď sa dostal na vrchol v konkurenciou nabitom segmente kompaktných SUV. Kombinuje pútavý dizajn s technickými funkciami zameranými na zákazníka a jeho predajný úspech potvrdzuje náš záväzok poskytovať európskym zákazníkom vysokokvalitné produkty, ktoré spĺňajú ich požiadavky spojené s rôznymi životnými štýlmi a prekračujú ich očakávania,“ povedal Michael Cole, prezident a generálny riaditeľ Hyundai Motor Europe.

Tucsonu sa darilo v celej Európe

Tucson v roku 2022 zaznamenal úspech v celej Európe, vrátane veľkých európskych trhov. V Španielsku bol Tucson v uplynulom roku celkovo najpredávanejším modelom bez ohľadu na kategóriu, keď sa z neho predalo 21 985 kusov. Hyundai sa aj vďaka tomu stal španielskou trhovou trojkou a dosiahol rekordný trhový podiel 7,32 %.

V Spojenom kráľovstve si Hyundai v roku 2022 pripísal svoj doteraz najväčší trhový podiel 5 % vďaka 80 419 zaregistrovaným novým autám. Tucson sa na tomto počte podieľal 27 839 registráciami, čo predstavuje až 35 % z celkového predaja. Pre britských spotrebiteľov bol Tucson najobľúbenejším stredne veľkým SUV a celkovo siedmym najpredávanejším autom v krajine. Vo Francúzsku bol Tucson takisto najobľúbenejším modelom z portfólia Hyundai s takmer 18 000 registráciami.

Tucsonu sa dlhodobo darí aj na Slovensku. V roku 2022 sa z neho predalo 2 552 kusov. Stal sa tak druhým najpredávanejším SUV modelom na trhu a celkovo 6. najpredávanejším autom na Slovensku. V porovnaní s rokom 2021 jeho predaj vzrástol o 11 % a výrazným spôsobom prispel k tomu, že Hyundai bol druhou najpredávanejšou značkou nových áut na Slovensku a trhovou jednotkou u súkromnej klientely.

Hyundai Tucson prejde už čoskoro faceliftom. Prvé vynovené vozidlá sa na predajniach objavia koncom roka 2023.

Exit mobile version