startstop

Talianka hore bez. Predstavujeme úplne nové Ferrari Roma Spider

Talianska automobilka v Maroku predstavila svoj vstupný model do sveta Ferrari bez strechy. Roma Spider má pripomínať životný štýl 50. a 60. rokov minulého storočia.

Nie je to až tak dávno, čo sme spoznali pôvodný model s pevnou strechou. Samozrejme, z neho nové Ferrari Roma Spider vychádza, prináša si však niekoľko vlastných riešení kvôli sklápacej látkovej streche. Aj keď novinka trošku pribrala, čo nás pri karosériách bez strechy vôbec neprekvapuje, náramne jej to pristane. Novinka sa javí ako výborný nástroj na dlhé cesty po slnečných pobrežiach Európy.

Plátená strecha

Skladacia látková strecha sa skladá z piatich vrstiev. Vďaka svojmu skladaciemu mechanizmu sa dokáže zložiť za slušných 13,5 sekundy. Na sklopenie strechy, ako už je bežné, nemusíte stáť na mieste, ale strechu je možné zložiť aj za pohybu a to až do rýchlosti 60 km/h. Automobilka z Maranella zákazníkom ponúka výber látky na mieru spolu s kontrastným prešívaním strechy. Pre pohodlie cestujúcich nemôže chýbať ani deflektor, ktorý je integrovaný v operadlách zadných sedadiel. Ferrari zvolilo práve látkovú strechu kvôli úspore miesta v batožinovom priestore, nakoľko presne takéto máte od dobrého GTčka očakávania. Aj keď strecha nejaký priestor ušetrila, veľmi rozmerný batožinový priestor nečakajte. Svojim objemom pojme len 255 litrov batožiny.

Drobné zmeny

Okrem strechy sa Ferrari Roma Spider od bežného modelu s pevnou strechou líši len zanedbateľne. Všetky vykonané úpravy boli však nutné. Zadný priestor je teraz rozdelený na dve časti, z ktorej jedna je určená pre trojdielnu strechu a druhá pre batožinu. Pre lepšie obtekanie vzduchu nad kabínou zvolili talianski konštruktéri malý, pol centimetrový výčnelok na čelnom skle, ktorý cestujúcim zabezpečuje lepší akustický komfort. V interiéri je zmien úplné minimum. Spider dostal nový volant, ktorý je po novom vybavený dotykovými tlačidlami a pre umocnenie športového ducha je štartovacie tlačidlo podsvietené na červeno. Samozrejmosťou sú elektricky nastaviteľné vyhrievané sedačky, ktoré môžu byť vybavené aj ohrievačom krku.

Ťažšie, ale rovnako rýchle

Aj keď je nové Ferrari Roma Spider oproti súrodencovi s pevnou strechou ťažšie o 84 kilogramov, podáva rovnaké výkony. Totožný agregát pod prednou kapotou má osem valcov a objem 3,9 litra. Motor produkuje výkon 456 kW (620 k) a krútiaci moment 760 Nm. V prípade modelu bez strechy má nové olejové čerpadlo. Aj napriek celkovej suchej hmotnosti 1586 kg novinka akceleruje z miesta na 100 km/h za totožných 3,4 sekundy. Rozdiel nastáva až v šprinte na 200 km/h, kde novinka s časom 9,7 s stráca štyri desatiny sekundy na model s pevnou strechou. Maximálna rýchlosť kabrioletu presahuje hodnotu 320 km/h. Ak vám toto auto padlo do oka, tak si budete musieť ešte chvíľu počkať. Ferrari si totiž zatiaľ cenu necháva pre seba.

 

Exit mobile version