Domov News Zmena je prirodzená, nie však pre GMA T.33 Spider

Zmena je prirodzená, nie však pre GMA T.33 Spider

Zmena je prirodzená cesta k progresu. Vo viacerých aspektoch života prináša zmena pozitívny efekt. V poslednej dobe počúvame azda zo všetkých strán, že automobilový priemysel potrebuje zmenu. Nové automobily už nikdy nedosiahnu to, čo ich predchodcovia. Na druhej strane, stále vznikajú kúsky, ktoré „upiekli“ podľa receptu starej školy.

Zmena automobilového priemyslu je dynamická a prebieha v podstate nepretržite. To, čo platilo včera, dnes už nespĺňa požiadavky na maximálnu technologickú inováciu. Ale stále máme možnosti, vďaka ktorým vznikajú ľahké, zábavné automobily s poctivou manuálnou prevodovkou a hulvátsky hlasným motorom V12. Presne s takýmto nápadom prišiel Gordon Murray a vytvoril jeho T.33 Spider.

Unikátny model

Ide o jedno z najimpozantnejších športovo ladených automobilov dneška. Jeho otvorená verzia v podstate preberá všetko z verzie kupé. O pohon sa aj naďalej stará atmosférický dvanásťvalec s objemom 3,9 litra bez akéhokoľvek elektromotora. Výkon sa prenáša cez manuálnu prevodovku na zadné kolesá. Zhmotnený pôžitok z jazdy si našiel svoje miesto aj v dnešnej, elektrickej dobe.

Samotný Gordon Murray priznal, že ho ovplyvnili vozidlá zo 60. rokov minulého storočia, keďže v tej dobe vyrastal. Vozidlo ide zámerne proti prúdu dnešného dizajnu. Čistota a účelnosť, tak by sa dal charakterizovať tento kúsok. T.33 Spider môžeme definovať ako roadster, aj keď presnejší by bol názov Targa. Zadné stĺpiky zostávajú na svojom mieste najmä kvôli torznej tuhosti a lepšej aerodynamike.

Čistý analóg

Nenápadný dizajn modelu T.33 Spider dopĺňajú pomerne kompaktné rozmery. Dĺžka na úrovni 4 398 mm, šírka 1 850 mm a výška 1 135 mm ho radí niekde do ligy modelu Porsche Cayman. T.33 Spider však má o pár stoviek kilogramov menej a disponuje aj podstatne vyšším výkonom. Nezabudlo sa ani na praktické využitie. Do bočných úložných priestorov dostanete dva kufríky na každú stranu. Ak si k tomu pripočítate ďalšie dva pod prednou kapotou, výsledok činí 295 litrov batožinového priestoru.

Upozorňujeme, nečakajte žiadne digitálne displeje. T.33 Spider pochádza zo starej školy a má všetko analógové. Trošku moderny však predsa len zavítalo na palubu, keďže má kompatibilitu s Apple CarPlay aj Android Auto. Aby ste však v tejto beštii zažili maximálny komfort, dokážete si nastaviť svoje sedadlo, volant a svoju pozíciu za volantom podľa vašich predstáv.

Jeden z posledných

Ak by vám manuálna prevodovka nestačila a vaše srdce zatúžilo po automate, sklameme vás. Rovnako ako troch ďalších zákazníkov, ktorí sa stali tými jedinými, ktorí stáli v rade na automat. Pod kapotou teda drieme atmosférický motor V12 z dielne Cosworth. Ide o pravdepodobne jeden z posledných takýchto skvostov so 65° uhlom valcov. Hotové umelecké dielo.

Výkon dosahuje 617 koní, krútiaci moment 451 Nm. Treba však povedať, že 75 % krútiaceho momentu motor dosiahne už od 2 500 otáčok. Následne 90 % výkonu v rozmedzí 4 500 až 10 500 otáčok za minútu. Maximálne dokáže motor točiť až 11 100 otáčok. Merateľný výkon dosahuje slušných 158 koní na liter. Murray poznamenal, že v tomto prípade nejde o údaj o zrýchlení z 0 na 100 km/h, ale o pocit a radosť z jazdy.

Vypredá sa rýchlejšie než kupé?

Treba tiež poznamenať, že maximálna rýchlosť dosahuje 333 km/h. Pri tejto rýchlosti vozidlo generuje prítlak 312 kilogramov. Ak by sme trošku spomalili na zhruba 240 km/h, prítlak by dosiahol slušných 150 kilogramov. To znamená, že majitelia určite ocenia dodávané karbón-keramické brzdy. Cena takéhoto kúsku dosahuje 1,89 milióna libier. Model T.33 vo verzii kupé sa podarilo vypredať za 3 dni. Ako to zvládne Spider, uvidíme. Séria pozostáva zo 100 exemplárov.

 

Gordon Discusses the all-new GMA T.33 Spider

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokAston Martin DBX od Mansory má 800 koní
Nasledujúci článokKia zverejnila stratégiu do roku 2030, bude na Slovensku vyrábať elektromobily?