startstop

Cyberster: elektrický roadster od MG má 544 koní

Čínske úrady predčasne odhalili podobu nového modelu od MG. Ten sa vracia ku koreňom, pretože ide o dvojsedadlový roadster s plátennou strechou. Rozdielom reflektujúcim súčasnosť je použitie čisto elektrického pohonu.

MG Cyberster má elegantné proporcie kupé s krátkou zadnou časťou a dlhou líniou kapoty. Navyše má dosť veľké previsy karosérie a nechýbajú ani športovo vyzerajúce prívody vzduchu. Siluetou pripomína napríklad model Alpine A110, avšak na rozdiel od neho používa čisto elektrický pohon. Dizajn automobilu je poctou niektorým oldschoolovým roadsterom MG zo 60. a 70. rokov. Dozadu dostal Cyberster difúzor, pohotovostný kufor či šípovité svetlá.

Väčší a ťažší ako Cayman

Dvojsedadlový roadster má vonkajšie rozmery 4535 x 1913 x 1329 milimetrov, rázvor osí kolies je dlhý 2690 milimetrov. Na porovnanie, Cyberster je o 188 milimetrov dlhší ako Porsche Cayman. Na svoju veľkosť ide o relatívne ťažké auto, čo však vzhľadom na pohon nie je nijak prekvapujúce. Cyberster je na svoju veľkosť tiež dosť ťažké auto. Pohotovostná hmotnosť je 1850-1985 kg v závislosti od verzie. Cyberster je v základnej výbave vybavený kolesami s rozmermi 245/45 R19 vpredu a 274/40 R19 vzadu. Alternatívou sú väčšie kolesá 245/40 R20 na prednej náprave a 275/35 R20 na zadnej náprave.

Základná verzia je vybavená jedným elektromotorom uloženým vzadu. Jeho výkon je 314 koní. Vyššia verzia má elektromotory dva a teda disponuje pohonom všetkých kolies. Celkový výkon tejto pohonnej sústavy je 544 koní. Údaj o čase pokorenia stokilometrovej rýchlosti po vyštartovaní zatiaľ nebol zverejnený. Najvyššia rýchlosť vozidla je 200 km/h.

Cyberster rozšíri produktové portfólio značky v roku 2024. V tom istom roku bude značka MG oslavovať aj svoju storočnicu. Sériová verzia vychádza z konceptu, ktorý bol na autosalóne v Šanghaji predstavený pred 2 rokmi. Vtedy automobilka hovorila o dojazde 800 km a zrýchlení z 0 na 100 km/h pod 3 sekundy. Ako vidíme na fotografiách, produkčná verzia je podstatne umiernenejšia ako koncept.

Exit mobile version