Cupra Tavascan je dlho očakávaným modelom mladej španielskej značky, veď koncept tohto vozidla uzrel svetlo sveta už v roku 2019.
„Veľký sen, ktorému verilo iba málo ľudí.“ Týmito slovami Wayne
Griffiths, CEO značiek Seat a Cupra vysvetľuje niekdajšiu víziu značky. Cieľom bolo nanovo vynájsť elektrifikáciu a dokázať, že elektrické automobily môžu byť sexi a jedinečne športové. A ani nie rok po založení značky ľudia, ktorí verili tejto vízii, nabrali odvahu v roku 2019 predstaviť štúdiu Cupra Tavascan Concept. To, čo bolo kedysi iba dizajnovým cvičením, je teraz súčasťou budúcnosti značky a už v piatok na podujatí Exponential Impulse v Berlíne sa budú môcť nedočkaví fanúšikovia zoznámiť s týmto plne elektrickým SUV značky Cupra.
Bude sa sériové prevedenie podstatne líšiť od konceptu? „Keď sme vytvorili štúdiu, posolstvo bolo jasné – nechceme štúdiu, ktorú by sme nemohli vyrábať. Chceli sme vytvoriť štúdiu elektrického automobilu, ktorá by bola schopná reálne jazdiť po každej ceste sveta. Nechceli sme ohúriť každého senzačnou štúdiou – chceli sme poskytnúť jedinečný zážitok, ktorý by udal smer a nanovo definoval, čo znamená jazdiť s
elektrickým automobilom. Urobili sme určité zmeny ale sériový Tavascan potvrdí, že sme zostali verní esencii štúdie z roku 2019,“ hovorí Griffiths.
Podporí globálnu expanziu značky
Tavascan bude hnacím motorom expanzie značky na nové trhy. Veľké očakávania majú od tohto modelu v Austrálii. Cupra v najbližších rokoch plánuje vstúpiť aj na trhy v Južnej Amerike. „So značkou Cupra máme veľké plány a chceme pokračovať vo všetkom, čo sme si zaumienili. A v tomto smere Cupra Tavascan nie je iba automobil, je to postoj k budúcnosti, odstraňuje strach zo zlyhania.“ Cupra chce do roku 2025 predávať pol milióna vozidiel ročne.
O technických podrobnostiach je zatiaľ predčasné hovoriť, počkať si musíme do piatku. My však predpokladáme dramatický dizajn, matné farby, bronzové doplnky karosérie či veľké 22-palcové kolesá. To budú typické dizajnové riešenia, ktorými sa bude Tavascan snažiť zapôsobiť na potencionálnych kupujúcich. Čo sa týka pohonu, očakávame podobnú techniku ako má Enyaq alebo ID.5. Teda výkon okolo 300 koní, 77 kWh batériu, dojazd okolo 450 km a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za približne 6,5 sekundy.