startstop

Mercedes-Benz Vision One-Eleven spomína na minulosť

Stuttgartská automobilka predstavila nový elektrický koncept. Superšport Mercedes-Benz Vision One-Eleven odkazuje na minulosť a štúdiu z konca 60. rokov.

O bohatej minulosti tejto nemeckej automobilky niet najmenších pochýb. Aktuálne sa v Stuttgarte rozhodli spojiť ich minulosť s víziou budúcnosti. Koncept elektrického superšportu Mercedes-Benz Vision One-Eleven je reinkarnovaný koncept C111 z roku 1969, ktorý prichádza s tými najmodernejšími technológiami.

Podľa originálu

Originálny koncept predstavený v roku 1969 vsádzal na aerodynamický dizajn. Ani v tomto prípade tomu nie je inak. Mercedes-Benz Vision One-Eleven sa nesie v rovnakom duchu. Aerodynamický vzhľad podčiarkuje masívny predný splitter a obrovský zadný difúzor. V prednej časti vidíme výrazné prieduchy v kapote a netradičnú maska, v ktorej sú integrované aj predné svetlá s efektným LED lemovaním. Zadná časť pôsobí oveľa viac elegantne. Obsahuje výsuvné krídlo a tzv. displej, ktorý zobrazuje zadné koncové svetlá, ale dokonca aj správy. Tento displej taktiež lemuje svetelná linka, po vzore prednej časti. Koncept za svoj aerodynamický vzhľad vďačí aj celkovej výške len 1170 mm.

Ekologické retro s rozšírenou realitou

Pri pohľade do interiéru novinky vidíme omnoho priestrannejšiu kabínu ako pri superšportoch býva zvykom. Po prekonaní pomerne vysokého prahu sa usadíte do komforte, ale športovo pôsobiacich sedadiel v štýle 60. rokov. Celý interiér sa nesie v retro duchu, ten však automobilka vkusne kombinuje s modernými technológiami. Prístrojová doska nápadne pripomína zadný LED panel. Dizajnéri stavili na udržateľné materiály, ale aj na štýlové doplnky. Hlavnú úlohu však v kabíne hrá set rozšírenej reality Magic Leap 2, ktorý celú kabínu premieňa na užívateľské rozhranie. To napríklad umožňuje posádke vidieť aj cez A-stĺpiky.

Čisto elektrický pohon

Pod kapotou pôvodného konceptu C111 sa vystriedali rôzne pohonné agregáty. Od rotačných motorov cez turbodiesle až po zážihové motory. Nový Mercedes sa však spolieha na čisto elektrický pohon. Batérie sú tvorené špeciálnymi článkami s novou chémiou, ktoré sú chladené kvapalinou. Na ich vývoji sa podieľal dokonca továrenský tým F1. Samotné elektromotory dodala britská spoločnosť Yasa. Tieto motory sú podstatne ľahšie, menšie, ale hlavne výkonnejšie. Automobilka aktuálne pracuje na zapracovaní týchto elektromotorov do produkčných áut značky.

 

Exit mobile version