startstop

CLE nezomiera. Mercedes predstavuje nové coupé CLE

Mercedes-Benz nekončí s výrobou športovo ladených vozidiel. Známy model CLE nezomiera a využíva technológiu z triedy C a E.

Na náš, európsky trh sa z počiatku dostane kupé. A to už v Novembri. Neskôr príde aj otvorená verzia pre tých, ktorí majú radi vietor vo vlasoch. Proporcie vozidiel karosérie kupé ostávajú nezmenené. Výrazne naklonený áčkový stĺpik, dlhší zadný previs a veľké kolesá. Tieto proporcie hovoria za všetko. Trieda CLE tak neostáva nič dlžná svojej povesti.

 

Výrazné tvarovanie kapoty poukazuje na osadenie dobre známeho šesťvalca. Predná maska je vybavená žraločím nosom s aktuálne plochými LED svetlami a charakteristickým dizajnom chladičovej masky. Zadná časť vozidla je formovaná splývavými plochami a decentnými prechodmi. Zadné full-LED svetlomety majú svojrázne 3D stvárnenie.

Trošku k číslam. Nové CLE coupé má na dĺžku 4.850 mm, šírku 1.860 mm a na výšku 1.428 mm. Je tak najväčším coupé vozidlom vo svojej triede. CLE coupé narástlo o 25 mm. Ponúka tak viac priestoru ako štandardné C coupé. Batožinový priestor sa zväčšil o 60 mm a podľa slov nemeckej automobilky sa do vnútra zmestia tri golfové vaky.

Interiér vozidla ide aktuálnym trendom a tak nikoho neprekvapí osadenie 12,3“ digitálny displej spolu s 11,9“ centrálnym displejom orientovaným na vodiča. Výrazným prvkom sú taktiež aj predné sedadlá so športovou tématikou, ktoré boli špeciálne navrhnuté pre model CLE. V kombinácií s voliteľne dodávaným ozvučením Burmester sa v nich nachádzajú dva reproduktory v hlavových opierkach. Vďaka ukotveniu reproduktorov v opierkach a technológií Dolby Atmos a Spatial Audio bude pôžitok z hudby ešte efektívnejší.

CLE coupé preberá množstvo vychytávok z novej triedy E. Nová architektúra elektroniky a tretej generácie infotainmentu MBUX spraví z novinky najinteligentnejšie coupé s trojcípou hviezdou na kapote. Ponúka mimoriadne interaktívnu zábavu s aplikáciami od poskytovateľov z tretích strán a novú úroveň individuálneho prispôsobenia podľa šoféra.

Motorizácie sú všetky s mild-hybridným systémom 48V. Na výber sú štvorvalcové agregáty, kde najvýkonnejším bude 3,0-litrový šesťvalec označený ako CLE 450 4MATIC. Nakoľko sa jedná o coupé, podvozok išiel o 15 milimetrov nižšie. O čo najlepšie držanie na ceste a ovládanie sa postará dynamické ovládanie poybov karosérie s adaptívnym tlmením na oboch nápravách. Uhol natočenia kolies predstavuje 2,5°. Priemer otáčania sa tak zmenšil o 0,5 cm.

Exit mobile version