startstop

FIAT vylepšil svoje dodávky, prekvapia pohonom

FIAT Professional predstavuje modernizovanú generáciu modelov Ducato, Doblò a Scudo s novými elektromotormi, modernizovaným dizajnom, novými systémami konektivity a novou generáciou asistenčných systémov.

Ducato je globálny model predávaný vo viac ako 80 krajinách sveta. Počas vyše 40 rokov sa už stihlo vyrobiť vyše 3,5 milióna kusov. Jeho dizajn a efektívna koncepcia, v kombinácii so všestrannosťou, z neho urobili jedno z najspoľahlivejších a najoceňovanejších vozidiel ako pre profesionálov, tak aj nadstavbárov. Tento rok bolo Ducato opäť zvolené najlepším základom pre obytné vozidlá.

Foto: FIAT
Nový elektrický pohon, osvedčené vznetové motory

Jednou z hlavných inovácií, ktoré E-Ducato pre rok 2024 prináša, je nová 110 kWh batéria, ktorá umožní dojazd až 420 km v cykle WLTP. Vďaka tomu ponúka o 30 % vyšší dojazd ako predchádzajúci model. Nové hnacie ústrojenstvo spolu s batériou dopĺňa nový elektromotor s výkonom až 200 kW (270 k) a krútiacim momentom 410 Nm. Nabíjací systém je tiež úplne nový a ponúka dve štandardné palubné nabíjačky schopné pracovať s výkonom 11 kW (AC) alebo 150 kW (DC) pre rýchle nabitie batérie za 55 minút.

Ponuku naftových motorov tvorí najnovšia generácia motorov MultiJet, ktorá spĺňa predpisy Euro 6E. 6-stupňová manuálna prevodovka je spárovaná s výkonmi 120, 140 a 180 koní. Nová 8-stupňová automatická prevodovka je ponúkaná v kombinácii s výkonmi 140 a 180 koní. Vďaka zavedeniu niekoľkých aerodynamických vylepšení zaisťuje nové Ducato zníženie spotreby paliva a emisií o 9 % v porovnaní s predchádzajúcou generáciou. To všetko bez toho, aby došlo k obetovaniu výkonu hnacieho ústrojenstva schopného poskytovať krútiaci moment až 450 Nm. Bez ohľadu na zvolenú motorizáciu si nové Ducato zachová ložnú kapacitu 17 m3 a užitočné zaťaženie 1 500 kg.

Foto: FIAT
Vylepšené asistenčné systémy

Vďaka novej elektrickej architektúre predstavuje nové E-Ducato celý rad nových systémov ADAS. Systém Full Brake Control, rozpoznávanie dopravného značenia, varovanie pred opustením jazdného pruhu, asistent sledovania pozornosti vodiča a inteligentný rýchlostný asistent sú štandardom. Ponuku dopĺňajú adaptívny tempomat, udržiavanie v jazdnom pruhu a asistent dopravných zápch – systémy, ktoré udržujú aktívnu kontrolu nad trajektóriou vozidla s ohľadom na dopravné podmienky. Kombinované použitie týchto posledných troch systémov ADAS umožňuje novému E-Ducato dosiahnuť autonómne riadenie 2. úrovne, kedy vozidlo samočinne pomáha vodičovi pri zrýchľovaní, brzdení a jazde.

Refreš interiéru

Cieľom prepracovania interiéru bolo zlepšiť pohodlie na palube a zvýšiť užívateľskú prívetivosť. Medzi rad vylepšení patrí okrem iného bezkľúčový vstup a štartovanie v štandarde elektrickej verzie, elektrická parkovacia brzda, 10“ rádio s navigáciou a centrálny 7“ plne digitálny prístrojový panel. Zadná kamera s dynamickým navádzaním sa stáva štandardným parkovacím pomocníkom pri všetkých elektrických a dieselových verziách.

Vylepšenému dizajnu interiéru dominuje prepracovaná palubná doska a volant, nové funkčnejšie a priestrannejšie obloženie dverí, do ktorého je možné uložiť všetky druhy predmetov, a nová jednozónová automatická klimatizácia. Štandardné sedadlá sú u plne elektrickej verzie čalúnené látkou a majú nový dizajn pre väčšie pohodlie a ergonómiu. Okrem toho Ducato ponúkne aj bezdrôtovú nabíjačku, duálny port USB A+C pre nabíjanie smartfónov, vysokonapäťovú zásuvku 230 V alebo digitálne spätné zrkadlo.

Modernizácia exteriéru sa sústredila na prednú časť vozidla s cieľom zlepšiť aerodynamiku. Hlavnou zmenou sú nové nárazníky, nové ochranné kryty a inovatívna predná maska ​​s moderným dizajnom vo farbe karosérie. E-Ducato teraz ponúka Full LED svetlomety.

Foto: FIAT
POKRAČOVANIE NA ĎALŠEJ STRANE

Foto: FIAT
Nové E-Doblò a Doblò

Cieľom nového modelu Doblò je urobiť zmenu vo svete e-mobility. Dosiahnuť to chce s novou generáciou BEV, ktorá ponúka účinnejší elektromotor s pôsobivým dojazdom 330 km v kombinovanom cykle WLTP. Celková účinnosť vozidla umožňuje vodičovi dosiahnuť maximálnu rýchlosť 135 km/h a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 11,2 sekundy.

Nová elektrická verzia je tiež vybavená páčkami na voľbu rekuperačného brzdenia, ktoré je k dispozícii v troch úrovniach. Na zvýšenie výkonu sú k dispozícii jazdné režimy Normal, Eco a Power. Premiéru má u E-Doblò aj tepelné čerpadlo. Vďaka 7,4 kW palubnej nabíjačke a voliteľnej 11 kW trojfázovej nabíjačke umožňuje nové E-Doblò efektívne nabíjanie bez ohľadu na dostupnú infraštruktúru. Štandardné jednosmerné rýchlonabíjanie ponúka výkon 100 kW, čo umožňuje nabiť batériu na 80 % kapacity za 30 minút. Nové Doblò je ponúkané aj s užitočnou elektrickou zásuvkou Magic Plug, ktorá zákazníkom umožňuje disponovať správnym prúdom v rade špecifických situácií, akými sú potrebné pripojenie náradia, funkčnosť mobilnej dielne alebo použitie rôznych systémov až do 400 V.

Foto: FIAT
Bezpečnosť

Pokiaľ ide o bezpečnosť, hlavný pokrok spočíva vo vylepšení zrkadla Magic Mirror, ktoré je teraz vybavené novou digitálnou technológiou. Tá obsahuje dve kamery – jedna je umiestnená pod pravým spätným zrkadlom a druhá nad zadnými dverami. Tieto kamery poskytujú v spätnom zrkadle tri rôzne pohľady, čo umožňuje vodičovi vykonávať bezpečnejšie manévre.

Kompletná ponuka systémov ADAS je teraz štandardom ako pre Doblò, tak aj pre E-Doblò. Úžitkové vozidlo prichádza s novým dizajnom prednej časti a novými svetlometmi vo verzii ecoLED, ďalšími odtieňmi karosérie, ako sú modrá Volare Blu či zelená Toscana (len pre verziu combi), a novým logom na zadnej časti.

Interiéry boli modernizované prostredníctvom nového volantu s novým logom FIAT a nových vylepšených tkanín sedadiel. Celý vnútorný priestor bol prispôsobený špecifickým potrebám zákazníkov a ponúka rôzne konfigurácie sedadiel a úložného priestoru. Vďaka tomu je poskytnutá maximálna flexibilita počas jazdy a prepravy. Veľká pozornosť bola venovaná aj akustickému komfortu znižujúcemu priemernú hlučnosť. Jednu z hlavných inovácií reprezentuje Smartphone Station, ktorá vodičovi umožňuje ovládať každé zariadenie infotainmentu na svojom smartfóne pomocou tlačidiel na volante alebo hlasových príkazov. Nové Doblò ponúka aj 10“ dotykové rádio v kombinácii so zadnou kamerou. Nové 10” rádio Uconnect s farebným dotykovým displejom je vybavené integrovanou navigáciou, ktorá zobrazuje všetky potrebné body záujmu. Rádio je kompatibilné s funkciami Apple CarPlay a Android Auto a ponúka 10“ plnofarebný digitálny displej s možnosťou prispôsobenia.

Foto: FIAT
POKRAČOVANIE NA ĎALŠEJ STRANE

Foto: FIAT
Nové Scudo

Pokiaľ ide o estetiku, Scudo prichádza s novým štýlom prednej časti a prepracovanými full-LED svetlometmi a novou farbou karosérie sivá Titanium. Interiéry ponúkajú kompletne nový prístrojový panel, schránku na odkladanie predmetov a držiak nápojov, prepracovanú hlavicu radiacej páky a volant. Pozícia vodiča sa výrazne zlepšila v zmysle pohodlia a praktickosti. Dômyselný dizajn držiakov nápojov na koncoch palubnej dosky umožňuje zákazníkom umiestniť svoj smartfón do vzpriamenej polohy.

Kompaktný zvonku, priestranný vo vnútri

Pri výške 190 cm je objem nákladového priestoru nadštandardný, k čomu sa pridáva aj vynikajúca nosnosť: až 6,6 m3 ložnej kapacity a 1,4 tony užitočného zaťaženia. S prvkom Magic Cargo sa dá rozšíriť ložná plocha na 3,67 m v štandardnej verzii a maximálne na 4,02 m vo verzii Maxi. Predné sedadlo je možné upraviť a využiť ako stolík pre počítač a tablet alebo ako podperu pre obed v maximálnom pohodlí. Nové Scudo navyše prichádza s niekoľkými funkčnými priehradkami, akými sú väčší horný centrálny úložný priestor, väčšie držiaky nápojov na ľavej i pravej strane a väčší úložný priestor na stredovom paneli s priestorom pre 2 smartfóny, z ktorých jeden má indukčnú nabíjačku.

Foto: FIAT

Elektrický motor má výkon 100 kW (136 k) a krútiaci moment 260 Nm, čo umožní vozidlu dosiahnuť maximálnu rýchlosť 130 km/h. Pre optimalizáciu dojazdu je Scudo vybavené systémom rekuperačného brzdenia, ktorý je možné aktivovať podľa štyroch rôznych vzorcov regenerácie pomocou pádiel pod volantom. Vybrať sa dá spomedzi dvoch veľkostí batérie – 50 alebo 75 kWh. 50 kWh batéria poskytuje dojazd 224 km, tá väčšia 350 km.

Nové Scudo ponúka aj škálu vznetových motorov s tromi výkonovými stupňami a dvoma typmi prevodoviek: manuálnou alebo 8-stupňovou automatickou. Elektrická verzia ťaží z užitočného zaťaženia 1,25 tony, zatiaľ čo dieselová verzia sa môže pochváliť užitočnou hmotnosťou 1,4 tony.

Exit mobile version