Na autosalóne v Paríži sme boli svedkami predstavenia očakávaného BMW radu 3 G20. BMW o ňom hovorí ako o najlepšej trojke, aká bola kedy vyrobená. Sľubuje dokonalé rozloženie váhy a aktívnu aerodynamiku.

Hoci oficiálne fotografie „unikli“ niekoľko hodín pred oficiálnou premiérou, prvýkrát si verejnosť nové BMW radu 3 G20 mohla naživo pozrieť na autosalóne v Paríži. Čo môžeme očakávať od jedného z lídrov segmentu strednej triedy?

BMW do novej trojky zakomponovalo aktívnu aerodynamiku v podobe klapiek v typických ľadvinkách, vďaka čomu klesol koeficient odporu vzduchu z 0,26 v prípade predchádzajúcej generácie F30 na 0,23 v prípade aktuálnej s označením G20.

Na začiatku predaja bude BMW radu 3 G20 dostupné so šiestimi motorizáciami. V podstate až na jednu výnimku ide o dvojlitrové štvorvalce, a to ako zážihové, tak vznetové motory. Spomínaná výnimka bude 330d a ako je už zvykom, poháňať ho bude trojlitrový radový šesťvalec spaľujúci naftu. Všetky motorizácie, výkony, ako aj spotrebu a emisie CO2 sú nižšie.

V roku 2019 bude k dispozícii aj športový M Performance paket a plug-in hybridný iPerformance. BMW sľubuje, že nová trojka bude bez ohľadu na motorizáciu ponúkať výnimočnú jazdnú dynamiku vďaka novým technológiám. Rad 3 ponúka tuhšiu karosériu, širší rozchod kolies, nižšie ťažisko či dokonca dokonalé rozloženie hmotnosti 50:50.

A teraz tá najzaujímavejšia správa. V roku 2019 má prísť aj verzia M340i xDrive, ktorú bude poháňať trojlitrový radový zážihový šesťvalec s výkonom 275 kW (374 k) a krútiacim momentom rovných 500 Nm. Z nuly na stovku by mal konkurent Audi S4 a Mercedesu-AMG C 43 vyšprintovať za 4,4 sekundy. Samozrejmosťou bude pohon všetkých kolies xDrive a automatická prevodovka od ZF. Máme sa teda na čo tešiť.

MOTORIZÁCIE

Benzín

320i – 2,0-litrový štvorvalec, 135 kW (184 k); spotreba 6,0 – 5,7 l/100 km, emisie CO2 137 – 129 g/km;

330i – 2,0-litrový štvorvalec, 190 kW (258 k); spotreba 6,1 – 5,8 l/100 km, emisie CO2 139 – 132 g/km.

Nafta

318d – 2,0-litrový štvorvalec, 110 kW (150 k); spotreba 4,5 – 4,1 l/100 km, emisie CO2  120 g/km;

320d – 2,0-litrový štvorvalec, 140 kW (190 k); spotreba 4,7 – 4,2 l/100 km, emisie CO2 122 g/km;

320xDrive -2,0-litrový štvorvalec, 140 kW (190 k); spotreba 4,8 – 4,5 l/100 km, emisie CO2 118 g/km;

330d – 3,0-litrový šesťvalec, 195 kW (265 k); spotreba 5,2 – 4,8 l/100 km, emisie CO2 136 – 128 g/km;

Zdroje: BMW | startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokAutosalón Paríž: Hyundai i30 Fastback N, N-Line, Custom
Nasledujúci článokAutosalón Paríž: Audi Q3